فواید عسل، مختصر و مفید

اگرچه ما تمایل داریم که عسل را به عنوان یک شیرینی، که برای ریختن در چای یا طعم دادن به کیک‌هایمان استفاده می‌شود، در نظر بگیریم، اما این هدیه طبیعت برای مردم بسیار مفید است. Healthline می گوید قرن هاست که از عسل برای درمان بیماری های داخلی و خارجی استفاده می شود. اگر تا به حال گلودرد را تجربه کرده‌اید، احتمالاً برای آرام کردن درد، یک قاشق عسل را مکیده‌اید، اما عسل را می‌توان به صورت موضعی برای کمک به التیام سوختگی و سایر زخم‌ها نیز استفاده کرد. پزشکان از زمان مصر باستان از عسل برای درمان استفاده می کردند، به همین دلیل است که این کالا بسیار مورد احترام بود.

کلینیک مایو ادعا می کند که عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده ای است که می تواند به مواردی مانند بیماری های قلبی عروقی، سرفه، بیماری های گوارشی، آبرسانی به دهان و کاهش بیماری های عصبی با مزایای ضد افسردگی و ضد اضطراب کمک کند. عسل برای درمان های درمانی و بهداشتی در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و همچنان ادامه دارد و راهی فوق العاده برای جلوگیری از انواع بیماری ها است، البته ناگفته نماند که این شیرین کننده طبیعی چقدر خوشمزه است.

بر اساس اعلام کتابخانه ملی پزشکی، عسل تنها محصول طبیعی ساخته شده از حشرات است که دارای توانایی ها و فواید تغذیه ای، آرایشی، درمانی و صنعتی است. این کاملاً به معنای واقعی کلمه طلای مایع است و باید برای سالهای طولانی استفاده شود و از آن لذت ببریم.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *