گرده افشانی با استفاده از هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی، توسط استارت‌آپی 8 میلیون دلاری

با توجه به اتکای کلی ما به چیزی به نام “غذا”، شما فکر می کنید که موضوع گرده افشانی – و کاهش عمومی آن – ممکن است در دستور کار جهان بالاتر باشد. بیش از 80 درصد محصولات به گرده افشانی حشرات نیاز دارند، اما تولیدکنندگان دیگر نمی توانند به کاهش جمعیت زنبورهای وحشی اعتماد کنند.

اما این یک مشکل پیچیده است. گرده افشانی محصولات با زنبورهای عسل می تواند خطری برای زنبورهای وحشی بومی باشد که مجبور به رقابت با زنبورهای عسل برای غذا هستند و سپس در معرض بیماری های جدید قرار می گیرند. استارت‌آپ‌های AgTech با کار بر روی نوآوری‌های گرده افشانی مصنوعی یا روش‌هایی برای کارآمدتر کردن زنبورهای عسل و تأثیر کمتر بر حیات وحش به این موضوع می‌پردازند.

به عنوان مثال، BeeWise و BeeHero راه حل هایی هستند که زنبورهای عسل و تلاش های گرده افشانی آنها را افزایش می دهند. اما زنبورهای عسل گرده افشان ناکارآمدی برای بیشتر انواع محصولات هستند. و برخی از استارت آپ ها سعی در گرده افشانی مصنوعی دارند اما راه حل های آنها محدود به گیاهان گلخانه ای است. چه چیز باید انجام شود؟

بلوم ایکس مستقر در اسرائیل یک استارتاپ است که دارای یک «فناوری تقلید زیستی» مبتنی بر هوش مصنوعی است که در آن هوش مصنوعی را در کنار دستگاه‌های مکانیکی قرار می‌دهد تا احتمال موفقیت کل فرآیند را افزایش دهد.

اکنون با یک دور دانه 8 میلیون دلاری به رهبری Ahern Agribusiness، یک شرکت توزیع دانه سبزیجات مستقر در ایالات متحده، از مخفی کاری بیرون آمده است. همچنین صندوق فناوری جهانی Vasuki، Bio Bee، سازمان نوآوری اسرائیل (IIA) و دکتر گال یاردن شرکت کردند.

تای ساد، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل بلوم ایکس، گفت: “هدف ما ارائه یک گرده افشان مکانیزه بسیار کارآمد و با کاربری آسان است که به پرورش دهندگان این امکان را می دهد تا به طور موثر کل فرآیند گرده افشانی را بدون بهره برداری از زنبورها مدیریت و کنترل کنند.” در یک بیانیه.

پلتفرم BloomX قصد دارد پنجره بهینه برای گرده افشانی را مشخص کند و سپس دستگاه های سخت افزاری مخصوص محصول را برای تکرار فرآیند گرده افشانی طبیعی ارسال می کند. اینها وسایل نقلیه الکتریکی با بازوهای مکانیکی هستند که بین دو ردیف گیاه حرکت می کنند و ساقه آنها را به ارتعاش در می آورند. به گفته این شرکت، گرده‌ها جدا می‌شوند و روی کلاله‌های گل‌ها فرود می‌آیند تا گرده‌افشانی کنند.

بنابراین، برای مثال، برای درختان آووکادو، BloomX یک «دستگاه جمع‌آوری» دارد که با ضربه زدن به گیاه آووکادو، دانه‌های گرده‌اش را آزاد می‌کند که سپس به انواع مختلف آووکادو منتقل می‌شود.

ران بن اور، شریک مدیریت و بنیانگذار Tene Investment Funds افزود: «با توانمندسازی کشاورزان برای تولید محصول بیشتر با زمین کمتر، و کاهش نیاز به معرفی حشرات گرده افشان غیربومی، BloomX ردپای زیست محیطی تولید محصول را کاهش داده و خود جدا از راه حل های دیگری که در فضای گرده افشانی کار می کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *