خواص عسل برای پوست- عطارخان

خواص عسل برای پوست 2021

عسل نه تنها یک شیرین کننده محبوب در چای یا روی نان است، بلکه از عناصر محبوب در محصولات زیبایی است؛ زیرا دلیل خوبی در این باره وجود دارد: به طور طبیعی و غیرشیمیایی از پوست مراقبت می‌کند.

در یونان و روم باستان، خواص عسل در زیبایی مورد توجه بوده است. کلئوپاترا به دفعات زیاد با ترکیب شیر و عسل استحمام می‌نمود. تا به امروز، عسل به دلیل خاصیت ضدباکتری و ضدالتهاب، یکی از مواد تشکیل دهنده محبوب در محصولات مراقبت پوستی محسوب می‌گردد.

خواص عسل برای پوست 2- عطارخان

خواص عسل برای پوست، عمدتا در مراقبت از پوست صورت مورد توجه است. مزیت این محصول طبیعی این است که پوست را بدون تحریک به آرامی تمیز می‌کند. یکی از دلایل این امر این است که مقدار pH عسل بسیار نزدیک به مقدار پوست است. بنابراین – برخلاف بسیاری از مواد مراقبت مصنوعی – به محافظ طبیعی پوست حمله نمی‌کند و همچنین بسیاری از مواد مغذی مهم را برای آن فراهم می‌کند.

عسل نه تنها زندگی روزمره ما را شیرین می‌کند، بلکه در محصولات مراقبت از پوست نیز تقاضای زیادی دارد. مهمتر از همه، خاصیت ضدالتهابی، نرم کنندگی و مرطوب‌کنندگی آن، عسل را به ماده‌ای بسیار محبوب در کرم‌ها و مانند آن تبدیل نموده است.

عسل نه تنها حاوی اسیدهای آمینه مهم، مواد معدنی و عناصر کمیاب است، بلکه با محتوای بالای ویتامینC ، B2 و B5 و همچنین نیاسین و اسید پانتوتنیک مشخص می‌شود. اسیدهای آمینه موجود در عسل تشکیل موها و سلول‌های پوستی را تنظیم می‌کند. عناصر کمیاب مانند روی یا آهن موجود در عسل باعث تقویت مو می‌شوند و در بهبود متابولیسم بدن مؤثر هستند. بهبود  متابولیسم منجر به این واقعیت خواهد شد که بدن بهتر می‌تواند سم زدایی کند. این اتفاق به نوبه خود بازسازی سلول‌های پوست را تحریک می‌کند.

ویتامین‌های B2 و B5 که مسئول ساخت بافت هستند نیز به طور طبیعی در تجدید پوست نقش دارند – بنابراین جای تعجب نیست که عسل اغلب در کرم‌های ضد‌پیری یافت می‌شود. عسل علاوه بر خاصیت ارتجاعی پوست، تأثیر مثبتی بر میزان رطوبت پوست دارد، به همین دلیل برای درمان خشکی پوست یا شکاف لب و همچنین لطافت دوباره آن مناسب است.

ویژگی عسل برای پوست چند وجهی است: مراقبت از پوست از سر تا پا. این محصول طبیعی مراقبت کامل برای هر نوع پوست را ارائه می‌دهد. اکنون در میابید که چگونه طلای زنبورها باعث درخشش شما می‌شود – برای زیباترینِ خودتان!

خواص عسل برای پوست صورت چیست؟

خواص عسل برای جوش، آکنه و لکه‌های پوستی

به دلیل خواص ضدالتهابی‌، عسل درمانی بسیار محبوب و ملایم برای آکنه است. اگر به صورت موضعی یا در سراسر صورت استفاده شود، پوست را ضدعفونی کرده و اطمینان حاصل می‌کند که ناخالصی‌ها به جوش تبدیل نمی‌شوند. علاوه بر عسل معمولی، عسل مانوکا در اینجا محبوبیت خاصی دارد، زیرا اثر ضدباکتریایی آن به دلیل متیل گلیوکسال موجود در آن حتی بیشتر است. (برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه خواص عسل مانوکا مراجعه نمایید.)

خواص عسل برای پوست دور چشم

سایه‌های تیره زیر چشم نه تنها هنگامی که خواب کافی نداشته‌اید ظاهر می‌شود، بلکه می‌تواند ناشی از استعداد یا کمبود آب بدن و همچنین کمبود مواد مغذی باشد. عسل، با محتوای بالای ویتامینC ، B2 و B6 و همچنین نیاسین و اسید پانتوتنیک، می‌تواند کاملا طبیعی این مسئله را خنثی کند. یکی دیگر از مزایای آن این است که به دلیل داشتن مقدار زیادی قند، رطوبت زیادی را در خود ذخیره می‌کند. (منبع)

فواید عسل در برابر چین و چروک

عسل با اثر مرطوب کنندگی از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. دستور مخفی مادربزرگ در این راستا ماسک بادام و عسل می‌باشد:

کافی است یک قاشق غذاخوری روغن بادام را با نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و به پوست تمیز صورت بمالید. بعد از حدود بیست دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید.

خواص عسل برای پوست لب

می‌توان از عسل به عنوان جایگزین رژ لب استفاده کرد! برای لب‌های مخصوصاً خشک و شکاف خورده، یک نکته اضافی داریم: ماسک لب ساخته شده از عسل و پنیر. البته این ترکیب همچنین سوختگی پوستی را مراقبت، خنک و آرام می‌کند. این ترکیب خوشمزه و مؤثرتر از رژ لب طبی است و همچنین فاقد مواد نگهدارنده مصنوعی است که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

یک ماسک مرطوب کننده عالی با عسل و تخم مرغ

ماسک صورت خنک کننده با عسل، روغن آرگان و تخم مرغ به شما یک برنامه مراقبتی فشرده با رطوبت و ویتامین‌های تجدید سلول می‌دهد.

عناصر:

یک عدد تخم مرغ

دو قاشق غذاخوری روغن آرگان

یک قاشق چای خوری عسل

طرز تهیه و نحوه استفاده:

تخم مرغ را در ظرفی باز کنید و روغن و عسل را به آرامی هم بزنید. برای داشتن رایحه‌ای شدیدتر و مراقبت‌های بیشتر، می‌توان دو تا پنج قطره روغن اساسی (به عنوان مثال روغن گل رز) یا بره موم اضافه کرد. ماسک یک شب در یخچال قرار می‌گیرد و می‌تواند روز بعد استفاده شود. مخلوط را روی پوست صورت بمالید، پس از حدود ده دقیقه با آب ولرم بشویید.

فواید عسل برای پوست- عطارخان

خواص عسل برای پوست آسیب دیده

ماست عسلی در درمان عفونت‌های قارچی پوست

در مورد عفونت های قارچی، درمان با عسل تأثیر خوبی را نشان داده است.  با استفاده از مواد آرایشی طبیعی موجود در آشپزخانه، می‌توانید به راحتی خودتان یک “داروی کمک های اولیه” ایجاد کنید.

مواد مورد نیاز:

200 گرم ماست طبیعی،

4 قاشق چایخوری عسل،

2 قاشق چایخوری روغن زیتون،

طرز تهیه و نحوه استفاده:

همه مواد را خوب مخلوط کنید تا تبدیل به توده‌ای یکدست شود. مخلوط را به ناحیه پوست آسیب دیده بمالید و بگذارید حداقل 15 دقیقه بماند. سپس با دقت بشویید. دوره استفاده را می توان سه تا چهار بار در هفته تکرار کرد.

مطالعات علمی نشان می‌دهد که مخلوطی از عسل، روغن زیتون و موم (به نسبت مساوی) می‌تواند علائم بیماری‌های پوستی را کاهش دهد.
همچنین یکی از خواص عسل و دارچین درمان عفونت‌های پوستی می‌باشد.

خواص عسل برای پوست خشک و ترک خورده روی دست‌ها

بطور ویژه در فصل سرما، بسیاری از افراد با پوست خشک و ترک خورده دست خود مواجه می‌شوند. مواد ضد التهاب و مغذی موجود در عسل در اینجا نیز کمک می‌کند. می‌توانید به سادگی یک محصول مراقبتی غنی از یک روغن گیاهی با کیفیت بالا و کمی عسل ایجاد کنید.

برای این کار، دو قاشق غذاخوری روغن را کمی گرم کنید و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. هر دو ماده را کاملا مخلوط کنید. بهتر است آن را عصر قبل از خواب به دستان خود بمالید و بگذارید یک شب بماند.

4.7/5 - (4 امتیاز)

یک پاسخ

  1. چقدر جالب اینهمه هزینه میکنیم برای انواع کرم پوست، یعنی میشه از عسل طبیعی هم به عنوان جایگزین استفاده کرد؟ یا حتی مکمل؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *