پاکسازی از ویروس کرونا

درمان کرونا در خانه و پاکسازی مواد غذایی و سطوح از ویروس کرونا

درمان کرونا در خانه به این دلیل اهمیت پیدا می‌کنه که افراد اگر نشانه‌ای خفیف از کرونا در خودشون ببینن، به سختی جرات می‌کنن به مراکز بهداشتی و درمانی برن. به همین دلیل سعی می‌کنن درمان‌های مختلف کرونا رو در منزل انجام بدن. پس سوال اصلی اینه که برای درمان کرونا در خانه چه کارهایی انجام بدیم و چه بخوریم؟


ویروس کرونا چیست؟


ویروس کورونا (۲۰۱۹ -nCoV) خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که سبب بیماری هایی مانند سرماخوردگی عادی تا بیماری های شدیدی مانند سندرم حاد تنفسی خاورمیانه(مرس) و سندرم حاد تنفسی شدید(سارس) می شوند. نوع جدیدی از این ویروس که قبلا در انسان شناخته نشده بود در سال ۲۰۱۹ تشخیص داده شد.

این ویروس بیماری مشترک انسان و دام یا زُئونوز نامیده می شود. یعنی بین انسان و حیوان قابل انتقال هستند.

علائم شایع عفونت شامل علائم تنفسی، تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است. در موارد شدیدتر ، عفونت می تواند باعث ذات الریه، سندرم حاد شدید تنفسی، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود. این ویروس در افرادی که سیستم امینی ضعیفی دارند و یا دچار بیماری های قبلی، تنفسی و … می باشد بیشتر تاثیرگذار می باشد و سبب فوت آن‌ها می گردد.


چرا نام کرونا برای این ویروس انتخاب شده؟


واژه کرونا ویروس از کلمه لاتین “corona” یا کلمه یونانی “κορώνη” به معنی تاج یا هاله گرفته شده‌است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است.

تصاویری از ویروس کرونا


بیشترین خطر ویروس کرونا برای چه کسانی است؟


در اینجا مناسب تا نظر برخی پزشکان را مرور نماییم:

«عفونت ریه (پنومومی) – شدیدترین عارضه ویروس کرونا- بیشتر کسانی را مبتلا می‌کند که سیستم ایمنی‌شان ضعیف شده و سلامت کافی ندارند یا در سال‌های پایانی عمر هستند.» پروفسور جونز

پزشکانی مانند نیکلا دلویس و سارا هارنی نیز در بررسی خود درباره ویروس کرونا اعلان کردند که این ویروس بیشتر روی افرادی که از نظر قوای بدنی ضعیف هستند و سیستم ایمنی بدنشان ضعیف می باشد زیان بار است و با تقویت سیستم ایمنی می توان با این ویروس مقابله کرد.

دکتر کلاوس استور  در خصوص سیستم ایمنی بدن و کرونا اظهار داشته:

که ویروس کرونا ایمنی را در بیمار از بین می برد و یا حداقل آن را کاهش می دهد به گونه ای که ویروس عملا یک درب باز برای ورود به بدن بیمار می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

اندرو جوزف محقق بیماری ها نیز گفته که ویروس با حمله به سیستم ایمنی بدن آن را تضعیف کرده و فرد را مستعد ابتلا به بیماری ها میکند. ولی با تقویت سیستم ایمنی بدن می توان با ویروس‌ها و بیمار شدن مقابله کرد.

با توجه به مطالب بالا، برای پاسخ به سوال “درمان کرونا چیست؟” می‌تونیم بگیم که راهکارهای تقویت سیستم ایمنی می‌تونن در پیشگیری و درمان کرونا ما رو یاری کنن. از آنجایی که بیرن رفتن ریسک بالایی داره، ما باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان کرونا در خانه بمانیم.


برای درمان کرونا در منزل چه بخوریم؟


هنوز درمان خاصی برای ویروس کرونا ارایه نشده است. تنها راه کار مقابله با این ویروس در حال حاضر فقط تقویت سیستم ایمنی می‌باشد. افرادی که سیگاری هستند، افراد دیابتی، بیماران قلبی، کودکانی که دچار بیماری های مختلف شده اند، افراد سرطانی، زنان باردار و بیماران نقص سیستم ایمنی آسیب پذیرترین افراد به این ویروس هستند. در این راستا، اصلی‌ترین تلاش باید در جهت تقویت سیستم ایمنی باشد.


عسل برای تقویت سیستم ایمنی


در خصوص خواص عسل در سلامتی و تقویت سیستم ایمنی مطالب بسیاری عنوان شده است. البته توجه شود که عسل خام بیشترین میزان خاصیت را در مقایسه با عسل‌های فرآوری شده و پاستوریزه دارا می‌باشد. از سویی دیگر، کیفیت عسل طبیعی تنها از طریق آزمایش عسل در آزمایشگاه‌های تخصصی قابل بررسی می‌باشد. از این رو بهتر است در خرید عسل اصل و طبیعی از یک فروشگاه عسل، به موارد فوق توجه فرمایید.

در ادامه این بخش سعی داریم نسخه‌های غذایی پیشنهادی با عسل به منظور تقویت سیستم ایمنی و مقابله با کرونا را عنوان نماییم:

عسل و سیر

عسل حاوی ویتامین ،مینرال و آنتی اکسیدان است. سیر نیز ترکیباتی دارد که توانایی سلول های سفید خون را برای مبارزه با برخی از ویروس ها افزایش می دهد. توجه شود که سیر له شده دارای خواص بهتری نسبت به سیر خرد شده است.

1 لیوان عسل را با 8-10 عدد سیر درون شیشه ای بریزید. اجازه دهید این مخلوط به مدت 3 الی 5 روز در دمای اتاق باقی بماند. سپس آن را درون یخچال قرار دهید.و بعد از یک روز میل کنید.

آب و عسل

این شربت از ترکیب یک قاشق مرباخوری عسل در یک لیوان آب جوشیده ولرم به دست می‌آید. البته نوع عسل به کار رفته در آن چندان مهم نیست. این نوشیدنی با چند قطره آبلیموی تازه مفیدتر و موثرتر می‌گردد.

نوشیدنی ضدیروس با لیموترش، زنجبیل و عسل

این شربت ساده باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و مشکلات تنفسی ناشی از آلرژی‌ها و عفونت‌های ویروسی را کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم این سه ماده‌ی غذایی مفید را در منزل داشته باشید؛ به ویژه اینکه پاییز در راه است. چون شما را از ابتلا به آنفولانزا، سرماخوردگی و دیگر آلرژی‌های تنفسی حفظ کرده و به درمان آن‌ها کمک زیادی می‌کنند.


مواد لازم
  • لیموترش ۲ عدد بزرگ
  • ریشه‌ی زنجبیل یک دوم
  • عسل ۸ قاشق

روش تهیه‌ی شربت ضد ویروس

قبل از هر چیزی لیموترش را در ترکیب آب و سرکه انداخته و با دقت زیادی شستشو دهید تا کاملاً ضدعفونی شده و بقایای آفت کش‌ها از پوست آن زوده شود. چون باید از لیموترش با پوست آن استفاده کنید. پوست لیموترش نیز منبع ترکیبات مغذی است و منبع ویتامین C. محسوب می‌شود. ریشه‌ی زنجبیل را نیز به دقت شستشو داده و به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. سپس آن را به همراه لیموترش که چهار قاچ کرده اید داخل مخلوط کن بریزید. در نهایت نیز عسل را اضافه کرده و دوباره به خوبی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه‌ای در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید. البته بهتر است زودتر شربت تهیه شده را میل کنید.


روش و میزان مصرف

برای افراد بزرگ‌تر از ۱۳ سال توصیه می‌شود که روزانه یک قاشق غذاخوری از این شربت را میل کنند. برای کودکان مصرف روزانه یک قاشق چای‌خوری کافی است.


ژل رویال در درمان کرونا


در بسیاری از تحقیقات پیرامون خواص ژل رویال محققان دریافتند که ژل رویال حاوی مواد غذایی بسیاری می باشد و بیشتر مواد مورد نیاز بدن را تامین می کند. از این رو مصرف آن را در غذای انسان ها بخصوص افرادی که دچار بیماری هستند گنجاندند و نتایج محققان در رابطه با این موضوع بسیار چشم گیر بود.

MRJP ها و اسیدهای چرب موجود در ژل رویال باعث تقویت فعالیت ضد باکتریایی می شوند که می توانند بروز عفونت را کاهش داده و عملکرد سیستم ایمنی را پشتیبانی کنند.

افراد ناقل می توانند با تقویت سیستم ایمنی جلوی عود این بیماری و ظهور علائم را بگیرند. ژل رویال تاثیر شگفتی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. برای مثال می تواند روند تولید گلبول های قرمز را کنترل کند و با افزایش سطح تستوسترون میزان آن ها را افزایش دهد. پس می‌تونیم برای پیشگیری و درمان کرونا در خانه از این ژل هم استفاده کنیم.

ژل رویال دارای گاما گلوبین می باشد که یک ماده ضد عفونت بسیار مهم بوده و در اصل تحریک کننده سیستم ایمنی می باشد. علاوه بر آن، رویال ژل حاوی اسید دکانوئیک می باشد که این ماده برای تحریک فعالیت آنتی بیوتیکی علیه باکتری های آسیب زا و مضر و عفونت های قارچی و ویروسی مورد نیاز می باشد.

در واقع گاما گلوبین یکی از ساختارهای موجود در آنتی بیوتیک ها می باشد که تهاجم میکروب های مضر و آسیب رسان را کنترل می کند و عاملی موثر در درمان عفونت با ژل رویال به شمار می رود.

یکی از راه کارهای مقابله با ویروس کورونا مصرف مجموعه ویتامین‌ها می باشد که ژل رویال حاوی این مواد بوده و خو اص درمانی ژل رویال بی نظیر است.


پاک کردن ویروس‌های موجود روی مواد خوراکی مخصوصاً ویروس کرونا


شاید قبل از اینکه بخواهیم به درمان کرونا در خانه بپردازیم بهتر باشه بدونیم که چطور باید از ورود ویروس به بدن‌مون جلوگیری کنیم. در این بخش در خصوص پاک کردن ویروس های موجود روی مواد خوراکی مخصوصاً ویروس کرونا صحبت می‌کنیم که امروز خیلی مورد توجه هموطنان و در درجه بالاتر مردم دنیا است. مطالب خیلی زیاد توی اینترنت و توی صحبت‌های مردم شنیده میشه که منبع موثق و معتبری نداره و لااقل ذکر نمیشه.

در حالی که خیلی سایت های معتبر بین‌المللی در مورد بعضی مطالب مرتبط با این ویروس سکوت می کنند، می بینیم که یک پیام در شبکه اجتماعی راه حل خیلی محکم و مطمئن از سمت خودش بیان میکنه که به این روش ما می توانیم ویروس رو پاک کنیم!

اما تشخیص اعتبار اینگونه پیام‌ها واقع ممکن نیست و این پیام ها قابل اعتماد هم نیست. لذا ما سعی کردیم با بررسی تحقیقات سازمان های علمی معتبر دنیا و بیانات سایت های معتبر دنیا این موضوع را بررسی کنیم که چطور میتونیم مواد غذایی خود را پاکسازی کنیم؟

صوت مقاله، قسمت اول

شوینده‌ها


در بستر اینترنت یکی از معروف ترین و مشهورترین چیزهایی که برای پاکسازی ویروس ها مخصوصاً ویروس کرونا بیان شده استفاده از پاک کننده هاست، مثل صابون الکل وایتکس و غیره که در دسترس هست و طبق بیان سازمان بهداشت جهانی این سریع‌ترین راحت‌ترین راه است.

خوراکی ها و یا میوه‌هایی که مثل پرتغال قابل شستشو باشند، به لطف خدا با این روش به سادگی پاک سازی میشوند. سایت های علمی دیگر هم از همین قضیه پیروی کردند مثل سایت دانشگاه هاروارد

اما شستن مواد غذایی همیشه امکان پذیر نیست. مخصوصا برای برخی از مواد غذایی خوراکی که با آب نابود میشوند برای مثال شکر را اگر بخواهیم با مایع شوینده بشوریم چیزی از آن نمیماند! شکر سرخ هم یکی از مواد خیلی مورد توجه است و خواص فوق‌العاده‌ی توی بحث طب سنتی و طب اسلامی برایش ذکر شده


گرمادهی


راه دوم که شاید خیلی معروف نباشه استفاده از گرما هستش. در دمای بالاتر شانس زندگی برای ویروس کرونا کمتر میشه.

در مصاحبه ای که بی بی سی با پروفسور بلام فیلد انجام داد، ایشون بیان میداره که “برای اطمینان از پاک شدن ماده از ویروس، دمایی حدود 60 درجه ی سانتیگراد بایستی به ماده داده بشه.”

اما گرما چه ضعف‌هایی داره؟ ضعف گرما اینکه ممکنه برخی مواد در دمای بالا خواص خود را از دست بدهند. و اگر چه بعضی از مواد و فرایند آماده سازیشون شامل گرما دهی میشه. مثل نان و غذا ها و انواع دارو ها، اما بعضی محصولات مهم طب اسلامی و سنتی وجود دارد که در صورت گرما دادن کیفیت محصول و پایین می‌آید، مثل عسل و ممکنه خواصی که در روایات معصومین علیهم السلام یا کتب طب برای اون دارو یا ماده ذکر شده، در اثر دما دچار تحول بشه.

صوت مقاله، قسمت دوم

اشعه ی ماوراءالبنفش (UV)


روش پاکسازی بعدی که توی سایت ها و مجلات معتبر به آن اشاره شده، پاکسازی با اشعه یووی هست یا همان اشعه ماورا بنفش. البته این اشعه برای پوست انسان به شدت می تونه آسیب‌زا باشه. اما این اشعه در حد کم ضرر نداره و در نور خورشید هم بصورت طبیعی وجود دارد که بخشی از اون به کره زمین میرسد.

 می بینیم که اشعه uv  در نور آفتاب هم وجود دارد. پس ما می‌توانیم برای پاک کردن یک ماده و در مدت زمان نسبتاً زیادی  این ماده را برای چندین ساعت در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار بدهیم یا از لامپ‌های UV استفاده کنیم. تحقیقاتی که مجله مالزیایی خرتمیش نشر داده است، تاثیر اشعه یو وی را بررسی کرده و امکان نابودی ویروس کرونا رو بوسیله ی این اشعه نشون داده است. اینکه لامپ یو وی با حداقل قدرت یک و نیم وات در یک متر مربع داشته باشه در مقابل یک سطحی که فاصله اش با لامپ کمتر یا مساوی یک متر باشه بعد از نیم ساعت سطحی از این جسم که در مقابل نور ماورا بنفش قرار میگیره ضدعفونی می‌شوند و با خیال راحت می توان  از آن استفاده کرد. به شرط اینکه مطمئن باشیم که اون ماده تحت تاثیر این اشعه تغییر ماهیت نمیده.

تاکید می‌کنم که به هیچ وجه نباید دست یا هیچ قسمتی از پوست بدن با نور یو وی در تماس باشد.  از مشکلات این روش علاوه بر امکان تغییر دادن مواد غذایی، هزینه ی بالایش است. هم چنین این روش نسبت به روش های قبلی هم پرخطر هست. و شاید این روش بیشتر مناسب بعضی از سطوح اجسام باشد. یا مثلا بخشی از یک  اتاق. فقط بایستی توجه کنیم که لامپ قدرت مناسب را داشته باشد و زوایای پنهان را هم پوشش بدهیم.


قرار دادن مواد در قرنطینه!


آخرین روشی که خدمت‌تون عرض می‌کنم و شاید در بسیاری موارد ساده ترین و بهترین روش باشد به حال خود رها کردن آن ماده و جسم برای مدتی است.

 طبق تحقیقاتی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده و در سایت های مشابه هم انعکاس پیدا کرده، جابجایی و تغییرات آب و هوایی خیلی میتونه روی کشته شدن ویروس تاثیر بذاره به علاوه تغییر حالت ماده خیلی روی کم شدن عمر ویروس موثر هست.

جدیدترین تحقیقات نشون داده که عمر ویروس کرونا بین سه ساعت تا سه روز در سطوح مختلف است. و در سطوحی مثل کاغذ عمر کمتر و در سطوح صاف مثل فلز عمرش بیشتر است.

لذا یکی از راه هایی خلاصی از دست ویروس کرونا و سایر ویروس های مشابه، این هست که اون ماده رو برای مدتی در مکانی قرار دهید . تا جای ممکن دمای ان محیط بالای ۳۰ درجه باشه و سه روز صبر کنید تا بتونید از آن ماده استفاده کنید. در این شرایط با احتمال خیلی بالایی این ویروس رووی اون ماده از بین میره. به علاوه با جابجا کردن ماده در محیط هایی با دما و مرطوبیت مختلف باز هم شانس زنده ماندنش کمتر میشه.

صوت مقاله، قسمت سوم

جمع بندی


در این مقاله دیدیم که افراد از ترس حضور در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها ترجیح میدن که در خانه بمونن. مطابق با نظر متخصصین، برای درمان کرونا بهترین راه تقویت سیستم ایمنی بدن هستش و ما در خانه این کار رو‌ می‌تونیم با مواد غذایی که مصرف می‌کنیم انجام بدیم.

قبل از انجام هر گونه درمان برای کرونا در خانه، بهتره بدونیم که چطور جلوی ورود این ویروس به بدن‌مون رو بگیریم.

در این راستا، روش‌هایی برای از بین بردن ویروس کرونا از روی سطوح و اجسام مطرح شد که اگر بخواهیم جمع بندی کنیم هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خودش را دارد. در حالت‌های مختلف میشه به هر کدوم از این روش ها رجوع کرد و بهترین استفاده را برد و نباید خود را محدود به یک روش کرد. اما روش ساده و دم دستی که خودتون هم می‌تونید به سادگی انجامش بدید، قرار دادن دو سه روزه مواد در یک فضا هست و بعد استفاده کردن آن ماده که احتمال زنده موندن ویروس رو بسیار پایین میاره.

البته باید توجه داشت که این تحقیقات که تا امروز انجام شده این نتیجه ها را اعلام کرده اند. به هر حال احتمال دارد که تحقیقات جدیدتر  نتایج جدیدتر و متفاوتی را بیان کند. لذا بهتر است تمام این روش ها در ذهن ما باشد تا به امید خدا این مشکل ویروس کرونا حل بشه.

منابع:

https://www.khmertimeskh.com/50701725/ultraviolet-light-can-kill-the-novel-coronavirus-covid-19
https://www.usatoday.com/story/news/health/2020/03/12/coronavirus-reader-questions-answered-symptoms-testing-elderly/5012457002/
https://www.bbc.com/news/world-51735367
https://thehill.com/changing-america/well-being/prevention-cures/487331-can-i-shop-
for-groceries-safely-during-the
به این post امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *