خواص عسل و دارچین- عطارخان

خواص عسل و دارچین

آیا ترکیب دارچین و عسل درمانی معجزه آسا است؟ اگرچه خواص عسل و دارچین هنگام مصرف به صورت جداگانه فواید زیادی دارند، اما سوال مهم این است که آیا ترکیب آنها هم فواید ویژه ای دارد؟ سوفیا آرورا، متخصص تغذیه و مربی بهداشت ماکروبیوتیک ، می گوید:

عسل خام، اگر با دارچین ترکیب شود جایگزین خوبی برای قند است، این دو مکمل یکدیگر هستند، آنها با کاهش تری گلیسیرید (نوع چربی در خون) سنبله ها را کنترل می کنند و گزینه خوبی برای بیماران دیابتی می باشند. عسل و دارچین ضد التهاب هستند ، همچنین با آلرژی مقابله می کنند و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند. همچنین ترکیب بسیار خوبی برای بهبود یبوست هستند.

باید گفت دارچین و عسل هدیه خداوند به بشر هستند. دارچین به عنوان دارویی مفید در درمان مشکلات گوارشی و نیز به عنوان تقویت کننده مفصل شناخته شده است ، از طرف دیگر ، عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است که به مبارزه با عفونت های باکتریایی و قارچی کمک می کند. جدا از این، عسل همچنین منبع غنی از اسید آمینه ، نیاسین ، ریبوفلاوین ، آهن ، کلسیم و … است.

شاید امروزه کمتر خانه ای را بتوان یافت که در آن از دارچین برای معطر کردن غذا و حتی طعم دار کردن چای استفاده نشود. عسل نیز به عنوان یک ماده غذایی مغذی و مفید بسیار کاربرد دارد.

در سال 1995 ، یک روزنامه معتبر کانادایی مقاله ای را منتشر کرد که لیستی طولانی از بیماری هایی را که می توان با مخلوط عسل و دارچین درمان کرد ، ارائه داد.

از آن زمان ، ادعاهای جسورانه درباره ترکیب عسل و دارچین چندین برابر شده است.

اگرچه این دو ماده دارای کاربردهای درمانی زیادی هستند، اما باید دانست همه ادعاهای مربوط به خواص ترکیب عسل و دارچین توسط علم پزشکی دانشگاهی اثبات نشده اند.

ارزش غذایی عسل و دارچین

عسل و دارچین بسیار مقوی هستند و همچنین حاوی مواد معدنی ، ویتامین ها و سایر مواد مغذی ضروری هستند که به حفظ سلامتی کمک می کنند. هر دو این مواد چربی کمی دارند و به همین دلیل می توان آنها را به صورت روزانه در حد متوسط مصرف کرد. در حالی که از عسل و دارچین به طور جداگانه برای اهداف دارویی استفاده شده است، بسیاری معتقدند که ترکیب این دو، خاصیت دارویی آنها را افزایش می دهد. قرن هاست که این ترکیب در طبهای شرقی چون طب سنتی ایران و چین و آیورودا (طب سنتی با مرکزیت کشور هند) مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی گفته شده است که عسل و دارچین میتواند برای موارد زیر مفید باشد:

آرتروزسطح کلسترول بالاخستگی
علائم سرطانسرماخوردگیبوی بد دهان
ریزش موناراحتی معده / سوء هاضمهکاهش شنوایی
عفونت مثانهسیستم ایمنی بدندرمان یوبوست
دندان دردبیماری قلبیافزایش میل جنسی
جوش زدنکاهش وزنو…

یافته­‌های دانشگاهی و علمی پیرامون دارچین و عسل

برای درک اینکه عسل و دارچین برای سلامتی شما چگونه کار می کنند ، ابتدا درک مشخصات تغذیه ای هر ماده به صورت جداگانه مهم است.

یک قاشق غذاخوری عسل حاوی موارد زیر است:

کالری: 64کربوهیدرات ها: 17 گرم
چربی: 0 گرمفیبر: 0 گرم
کلسترول: 0 میلی گرمشکر: 17 گرم
سدیم: 1 میلی گرمپروتئین: 0 گرم

یک قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده حاوی:

کالری: 6کربوهیدرات ها: 2 گرم
چربی: 0 گرمفیبر: 1 گرم
کلسترول: 0 میلی گرمشکر: 0 گرم
سدیم: 0 میلی گرمپروتئین: 0 گرم

دارچین همچنین منبع قابل توجهی از کلسیم و آهن است بطور مشخص دو قاشق چایخوری دارچین حاوی:

5٪ کلسیم توصیه شده برای دریافت روزانه (DRI)

2٪ DRI آهن

40٪ DRI منگنز

10٪ DRI فیبر

فواید بالقوه سلامتی عسل و دارچین

با توجه به اینکه عسل و دارچین هر دو به طور جداگانه فواید سلامتی دارند ، جای تعجب نیست که ترکیب آنها نیز مفید باشند. میزان این مزایا هنوز در حال تحقیق است.

خطر بیماری های قلبی را کاهش میدهد

معجون عسل دارچین در کاهش سطح کلسترول بسیار مفید است. سطح کلسترول بالا می تواند منجر به تصلب شراین شود ، اما با قرار دادن عسل و دارچین در وعده های غذایی روزمره می توانید خطر ابتلا به بیماری های مربوط به قلب را از بین ببرید. عسل سطح کلسترول LDL (بد) را 6٪ ، سطح تری گلیسیرید را 11٪ کاهش می دهد و به طور بالقوه سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهد. همچنین نشان داده شده است که دارچین سطح کلسترول کل را نیز کاهش می دهد. از آنجا که کلسترول بالا با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی در ارتباط است ، اثرات کاهش کلسترول عسل و دارچین ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد.

برای مثال میتوانید 3 قاشق چایخوری پودر دارچین و 2 قاشق چای خوری عسل را در مقداری آب چای اضافه کنید و به طور منظم بنوشید تا به سلامت قلب شما کمک کند.

برای کاهش کلسترول نیز میتوانید از دستور العمل زیر بهره ببرید:

دو قاشق چای خوری عسل + سه قاشق چای خوری دارچین را در آب مخلوط کنید و آن را در طول روز بنوشید.

افزایش ایمنی بدن

مصرف منظم مخلوط دارچین عسل باعث افزایش سطح ایمنی بدن در یک فرد می شود. این ترکیب سرشار از آنتی اکسیدان و خواص ضد باکتری است که به بهبود سیستم هضم و تقویت آن برای مقابله با بیماری های مختلف کمک می کند.

به عنوان تقویت کننده انرژی استفاده می شود

فواید عسل و دارچین همچنین به عنوان یک نوشیدنی انرژی زای طبیعی نیز قابل توجه است. این ترکیب به بدن کمک می کند تا انرژی و هوشیاری داشته باشد.

½ قاشق چایخوری عسل خام مخلوط با ¼ قاشق چایخوری دارچین مخلوط با آب گرم ترفند ایجاد یک نوشیدنی طبیعی طبیعی و خوشمزه است که انرژی فوری را تأمین می کند.

تقویت کننده مفاصل

آرتروز دردی است که به دلیل تورم ، التهاب و سفتی در ناحیه مفاصل ایجاد می شود. توصیه می شود که روزانه مخلوطی از دارچین و عسل استفاده کنید تا خود را از درد تسکین دهید. به این دلیل که عسل دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین و آرامش درد کمک می کند.

برای دیابت مفید است

دارچین و عسل برای کاهش سطح قند خون عالی هستند. در حالی که دارچین با افزایش حساسیت به انسولین ، قند خون را کاهش می دهد ، عسل جایگزینی سالم برای قند تصفیه شده است.  عسل طبیعی هیچ نوع شیرینی مصنوعی ندارد و این معجون سطح گلوکز را کاهش می دهد. اما همیشه باید قبل از قرار دادن عسل در رژیم غذایی خود با یک پزشک مشورت کنید و بدانید که آیا مصرف آن برای شما مناسب است یا خیر چرا که در هر صورت عسل دارای قند است و ممکن است برای یک شخص دیابتی مشکل ایجاد کند. این تصور که عسل با ساکارز پایین مشکلی برای بیماران دیابتی ایجاد نمیکند، یک نظریه اثبات نشده است چرا که عسل دارای انواع قندهایی غیر از گلوکوز، مانند فروکتوز یا قند میوه است.

به شکلی مشابه، در خواص عسل گون نیز کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 ذکر شده است.

عسل  و دارچین در سلامت و بهداشت دهان و دندان وجود بره موم در عسل به بهبود مشکل بوی بد دهان کمک می کند. این ماده همچنین دارای خواص ضد التهابی قوی است که به بهبود لثه و دندان کمک می کند و هرگونه عفونت بیماری را از بین می برد. استفاده از عسل طبیعی و اصل بر روی دندان ها و لثه ها به کنترل انتشار باکتری های مضر در داخل دهان که در صورت جمع شدن در داخل دهان یا روی زبان باعث بوی بد دهان می شود کمک می کند.

غرغره با عسل و دارچین مخلوط با آب گرم به خلاص شدن از شر نفس بد دهان کمک می کند. این کار را حداقل دو بار در هفته و برای مدتی طولانی برای نتایج دلخواه انجام دهید.

در برابر آلرژی استفاده می شود

دارچین دارای روغنهای اساسی است که به درمان آلرژی های مختلف کمک می کند. عسل سرشار از گرده است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و به ایجاد تحمل در برابر این آلرژی ها کمک کرده و به طور طبیعی با آنها مبارزه می کند. وقتی دو تا از آنها با هم مصرف شوند ، تمایل به تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. برای درمان آلرژی هایی که منجر به سرماخوردگی و سرفه می شوند از فرمول زیر کمک بگیرید:

مصرف 1 قاشق غذاخوری عسل ولرم مخلوط با ¼ قاشق چایخوری پودر دارچین درمان می شوند.

با این حال ، این مخلوط باید به طور منظم به مدت 3 روز مصرف شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

مشکلات گلو را درمان می کند

خواص ضد باکتریایی ، ضد میکروبی و ضد ویروسی عسل و دارچین به درمان مشکلات گلو و عفونت های گلو کمک می کند. بهترین روش تهیه این جوشاندن 3-4 چوب دارچین و مخلوط کردن آب جوشانده با 1 قاشق چایخوری عسل است.

سرفه و سرماخوردگی را درمان می کند

درست قبل از خواب ، نوشیدن مخلوط پودر دارچین با 1 قاشق چایخوری عسل می تواند به تسکین علائم سرفه و سرماخوردگی کمک کند.

زخم ها را خوب می کند

ثابت شده است که عسل به بهبود زخم ها کمک می کند ، از جمله زخم هایی از پا که به در اثر عارضه دیابت ایجاد می شود.

همچنین دارچین ممکن است به بهبود زخم ها کمک کند! یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که روغن دارچین به محافظت از زخم ها در برابر باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک کمک می کند. با این حال ، مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه آیا این اثرات در خارج از آزمایشگاه مفید است یا خیر، لازم است.

درمان آرتروز

مطالعه ای در دانشگاه کپنهاگ نشان داد که دادن مخلوطی از عسل و دارچین به بیماران قبل از صبحانه به تسکین درد مرتبط با آرتروز کمک می کند. طی یک هفته از هر 200 بیمار 73 نفر از درد رها شدند. پس از یک ماه درمان ، بیمارانی که قبلاً قادر به راه رفتن یا حرکت نبودند ، بدون درد قادر به حرکت شدند.

یک قاشق چای خوری عسل و دارچین را در آب ولرم مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. سپس آن را روی بخشی که صدمه می زند بمالید. همچنین می توانید با مخلوط کردن عسل و دارچین به نسبت 2: 1 در آب داغ ، یک نوشیدنی ایجاد کنید و آن را به طور منظم بنوشید.

درمان عفونت های مثانه

مطالعات نشان داده است که مخلوطی از عسل و دارچین می تواند میکروب های مثانه را از بین ببرد. اگر از عفونت مثانه رنج می برید ، مخلوطی از عسل و دارچین می تواند درمانی برای شما باشد.

یک قاشق چایخوری پودر دارچین که با نصف قاشق چای خوری عسل در آب ولرم مخلوط شده است به از بین بردن باکتری های موجود در مثانه ادرار کمک می کند. بنابراین، شما را از ابتلا به عفونت های مثانه مصون می دارد.

به اختلالات معده و روده کمک می کند

نوشیدن عسل و پودر دارچین به همراه آب به طور منظم به تسکین گاز معده و نفخ معده کمک می کند ، در عین حال به پاک نگه داشتن روده از هرگونه انسداد کمک می کند و حرکت روده را منظم می کند.

یک درمان عالی برای یبوست

دارچین اثر ضد اسپاسم ایجاد می کند و از تشکیل گاز در معده شما جلوگیری می کند. همچنین این ماده با جلوگیری از تولید آن دسته از مواد شیمیایی در بدن که منجر به التهاب میشوند، سوء هاضمه را تسکین می دهد. عسل نیز حاوی آنزیم هایی است که به هضم غذا کمک می کند و به درمان یبوست کمک می کند. همچنین حاوی پتاسیم است که به تعادل اسید در بدن کمک می کند.

خواص عسل و دارچین برای پوست

عسل و دارچین هر دو دارای ویژگی های ضد باکتری هستند و به مبارزه با مشکلات پوستی مانند سلول های مرده پوست ، ترشح بیش از حد روغن و جوش های پوستی (آکنه و جوش) کمک می کنند. عسل خام دارای خواص ضد میکروبی است که آن را به ماده ای عالی برای کاهش شکستگی تبدیل می کند. این ترکیب برای درمان عفونت های پوستی استفاده می شود و عفونت های پوستی جزئی را می توان با استفاده از خمیر عسل دارچین به طور منظم درمان کرد.

عسل حالت آنتی باکتریایی داشته و می تواند باکتری های انواع جوش بر روی صورت را از بین ببرد. در کنار آن دارچین حاوی برخی از مواد مهم نظیر منگنز، آهن و … است. ترکیب این دو می تواند به پوست، شادابی و نشاط داده و در کنار آن باعث سرزندگی شود.

برای استفاده از خواص این ترکیب میتوان یک ماسک طبیعی به شرح زیر تهیه کرد:

مقدار 3 ق غ عسل را با مقدار یک ق غ دارچین مخلوط کنید.این دو را با یکدیگر مخلوط کرده و هم بزنید تا به صورت یکدست در بیاید.اگر آب لیموی تازه دارید می توانید از آن چند قطره بر روی مواد مخلوط شده اضافه کنید.مواد آماده شده را بر روی پوست بمالید و بعد از مدت بیست دقیقه با آب ولرم یا کمی گرم آن را بشویید.  

درمان آکنه

ترکیب عسل و دارچین می تواند آکنه را درمان کند. شما فقط باید 1 قاشق چایخوری دارچین و 3 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. این خمیر را روی جوش ها بمالید و بگذارید یک شب بماند. این ترکیب حتی برای درمان سایر مشکلات مربوط به پوست نیز مفید است. اگر از اگزما ، کرم حلقوی یا سایر عفونت های پوستی رنج می برید ، عسل و دارچین می تواند آن را نیز درمان کند.

خواص عسل و دارچین برای لاغری

 یکی از خواص عسل و دارچین استفاده از آن برای لاغری است. این مخلوط طبیعی و مغذی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

فرمول اول استفاده از عسل و دارچین برای لاغری:

دو بخش عسل را با یک بخش دارچین مخلوط کنید.قبل از مخلوط کردن بر روی دارچین یک فنجان اب جوش بریزید و سپس صبر کنید تا آب خنک شود.بعد از خنک شدن مخلوط آب و دارچین، عسل را به محلول اضافه نمایید و هم بزنید.حال معجون شما آماده است. می توانید شب ها قبل از خواب و صبح ها به صورت ناشتا آن را مصرف کنید.  

فرمول دوم استفاده از عسل و دارچین برای لاغری:

هر روز یک قاشق چای خوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری دارچین در یک لیوان آب بنوشید. این را 30 دقیقه قبل از صبحانه با معده خالی و شب قبل از خواب بنوشید. این به شما کمک می کند آن چند پوند اضافی را از دست دهید.

همچنین اگر ریزش و نابودی مو یکی از نگرانی های شما است، میتوانید دارچین به روغن زیتون اضافه کنید و هفته ای دو بار آن را روی موهای خود بمالید.

نکته:

باید توجه داشته باشید که نوشیدن این معجون ممکن است باعث افت قند خون، پس اگر دچار بیماری خاصی هستید حتما قبل از استفاده این مخلوط با پزشک مشورت نمایید.

افزایش میل جنسی

در ایران باستان ، زوجین پس از ازدواج هر روز به دلیل داشتن روحیه عاشقانه (به عنوان ماه عسل) هر روز عسل می نوشیدند.

عسل سرشار از ویتامین های گروه B است ، که برای تولید تستوسترون مورد نیاز است و محتوای فروکتوز آن به مقاومت در برابر بدن کمک می کند و باعث آزاد شدن آهسته و مداوم انرژی می شود از طرف دیگر، دارچین منبع منگنز است، ماده مغذی ضروری برای سلامتی زندگی عاشقانه شما. همچنین حاوی مقادیر کمی پتاسیم و روی ، دو ماده مغذی مفید برای سلامت جنسی مردان است.

برای افزایش میل جنسی به کمک دارچین و عسل، میتوانید از فرمول معروف به چای دارچین بهره ببرید. طرز تهیه چای دارچین:

آب را بجوشانید و چوب دارچین به طول یک اینچ ( حدود دو و نیم سانتیمنتر) را به آن اضافه کنید. حدود 10 دقیقه صبر کنید و سپس مایع را صاف کنید. حالا یک قاشق عسل به مخلوط اضافه کنید. خوب هم بزنید و این چای را در حالی که هنوز گرم است بنوشید. هم دارچین و هم عسل مانند داروهای افزایش غریزه جنسی کار می کنند.

خواص عسل و دارچین برای زنان

عفونت های رحمی

عفونت‌های واژینال و رحمی می تواند باعث بروز ناباروی در زنان شود. استفاده از عسل و دارچین به عنوان یک راهکار طبیعی برای مقابله با این مشکل پیشنهاد میشود.. این دو محصول خاصیت آنتی باکتریایی داشته و می توانند با مخلوط شدن و استفادهی صحیح، به رفع شدن مشکلات عفونت زنان کمک نمایند.

خواص عسل و دارچین برای مردان

این احتمال وجود دارد که دارچین به نعوظ شما کمک کند ، زیرا مطالعات متعدد آزمایشگاهی نشان داده اند که دارچین باعث کاهش قند خون و کلسترول مضر LDL می شود ، که به حفظ عروق آلت تناسلی (به ویژه در افراد دیابتی) که برای ایجاد نعوظ ضروری است، کمک می کند. اما این یافته ها نیز بحث برانگیز است انجمن دیابت آمریکا دارچین روزانه را توصیه نمی کند ، زیرا هیچ استانداردی در مورد میزان دارچین برای دریافت این مزایا تایین نشده است.

درمان زود انزالی و ناباروری در مردان

یکی از پرکاربردترین موارد مصرف این دو ماده برای مردان، در درمان زود انزالی است. همچنین در صورت بروز ناباروی نیز می توانند از خواص شگفت انگیز این مواد استفاده کنند.

استفاده از این  ترکیب پر خاصیت، به دلیل اینکه طبع سرد را تبدیل به گرم می کند باعث افزایش قوای جنسی می شود.

توجه شود که یکی از خواص عسل کنار نیز در همین راستا می‌باشد.

دستورالعمل نهایی

در حالی که آنچه در این مقاله ذکر شد، تنها چند مزیت از مزایای بهداشتی عسل و دارچین است ، اما در این قسمت یک دستور العمل ساده بیان میشود که با مصرف روزانه ی آن می توان جهت افزایش سلامتی استفاده کرد.

دستور تهیه آب، عسل و دارچین

تهیه یک نوشیدنی عسل و دارچین نسبتاً آسان است زیرا شامل فرآیند پیچیده یا روش تهیه نمی شود.

توجه: ما استفاده از عسل عطارخان را در همه روش های درمانی توصیه می کنیم و همراه با مواد معدنی حاوی فواید سلامتی زیادی است که برای سالم ماندن ، تحرک و تناسب بدن ضروری است.

مواد لازم برای تهیه دستور العمل عسل دارچین :

1 قاشق غذاخوری عسل

1 قاشق چایخوری پودر دارچین (ترجیحاً ارگانیک)

1 فنجان آب

روش استفاده :

آب جوش

پودر دارچین را به آب جوشانده اضافه کنید

معجون را به مدت 15 دقیقه نگه دارید تا دارچین خوب با آب ترکیب شده و آب نیز کمی سرد گردد تا امکان اضافه کردن عسل باشد.

عسل را به مخلوط سرد شده اضافه کنید.

این معجون را دو بار در روز بنوشید (یک بار صبح با معده خالی و یکی قبل از خواب)

نوشیدن روزانه این مخلوط به شما کمک می کند تا ضمن داشتن تناسب اندام و سلامتی ، از چندین مشکل سلامتی خلاص شوید

امروز یک شیشه عسل عطارخان را بگیرید!

سایر خواص مخلوط عسل و دارچین

خواص عسل و دارچین به جز مواردی که یاد شد می تواند برای عفونت های دهان و لثه مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین اگر شما از عفونت مثانه رنج می برید پیشنهاد می کنیم به سراغ استفاده از این ترکیب باشید. ناباروی یکی دیگر از خواص این دو ماده مغذی است. برای درمان انواع دیابت، بیماری های عفونی و سرطانی می توانید به سراغ مصرف این دو ماده بروید.

همچنین باید توجه داشت که عسل و دارچین هر دو دارای آنتی اکسیدان های فراوانی هستند که برای سلامتی و سلامتی شما بسیار مفید هستند. عسل سرشار از آنتی اکسیدان های فنول است که ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. این ترکیب می تواند برای مبارزه با رادیکال های آزاد بدن و جلوگیری از خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن بسیار مفید باشد.

خطرات احتمالی عسل و دارچین

همیشه قبل از استفاده از عسل و دارچین با پزشک خود مشورت کنید. اگرچه هیچ عوارض جانبی شناخته شده ای از ترکیب عسل و دارچین وجود ندارد ، اما مهم است که از خطرات احتمالی آنها به طور جداگانه آگاه باشید:

قرار گرفتن در معرض سم

بیشتر دارچین جهان در سریلانکا ، اندونزی ، چین ، ویتنام و برمه تولید می شود. متاسفانه مطالعات اخیر نشان داده است که دارچین فروخته شده در فروشگاه های خرده فروشی حاوی مقادیر زیادی کومارین و سایر عناصر سمی است. خوردن مقدار زیادی کومارین با افزایش خطر ابتلا به تومورهای سرطانی مرتبط است.

مصرف زیاد قند

عسل حاوی مقادیر زیادی قند است. رژیم غذایی سرشار از قند می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری های قلبی شود.

منابع:

https://www.webmd.com/diet/honey-cinnamon-good-for-you#1

https://www.dabur.com/daburhoney/benefits-of-honey/honey-combinations/benefits-of-cinnamon-and-honey

https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/home-remedies/here-is-why-honey-and-cinnamon-is-a-powerful-combination/photostory/69115399.cms?picid=69115506

https://food.ndtv.com/food-drinks/6-amazing-benefits-of-honey-and-cinnamon-1686292

https://www.eatsomethings**y.com/aphrodisiac-foods/cinnamon-benefits/

https://www.menshealth.com

https://www.naturespotent.com

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *