خواص عسل کنار- عطارخان

10 مورد از خواص عسل کنار در سلامتی و درمان

عسل کنار یا سدر یکی از متمایزترین عسل‌ها در تمام جهان است. دلیل آن این است که به عنوان یک ماده درمانی واقعی شناخته شده است که می‌تواند برای از درمان موفقیت‌آمیز انواع بیماری‌ها نظیر بیماری‌های قلبی، سرطان و مشکلات مزمن گوارشی مورد استفاده قرار گیرد. همه می‌دانند که عسل، به خودی خود، همیشه یکی از بهترین پادزهرهای طبیعت برای بسیاری از بیماری‌های شایع و جدی بوده است. خواص عسل کنار در بین عسل‌ها، بسیار ویژه و در سطح جهان مورد توجه است.

این عسل توسط زنبورهایی تهیه می‌شود که فقط از شهد درخت کنار تغذیه کرده‌اند. این عسل با عطر و بویی خارق العاده و شفابخش، هدیه‌ای اصیل به همه کسانی است که از قدرت طبیعی آن استقبال می‌کنند. این شهد شیرین غنی از خواص ضدباکتری، ضدقارچ و ضدویروس به همراه مجموعه‌ای از آنتی‌اکسیدان‌های قوی است.

گل و شکوفه‌های درخت کنار- عطارخان

درخت کنار در استان های جنوبی ایران مثل جنوب استان فارس، استان بوشهر، استان خوزستان و استان سیستان و بلوچستان می روید. در سال 98 عسل کنار استان بوشهر توسط اداره کل مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت ملی رسید.

در اینجا فقط چند مورد از خواص عسل کنار برای بهبود کیفیت زندگی بررسی شده است:

یک درمان طبیعی برای اختلال نعوظ و سایر مشکلات جنسی

بسیاری از داروهای متداول برای اختلال عملکرد جنسی می‌توانند بر سلامت قلب تأثیر منفی بگذارند و یکسری عوارض جانبی ناخوشایند را به همراه داشته باشند. از جمله بسیاری از مزایای عسل کنار، توانایی کمک به مردان در دستیابی به نعوظ به طور طبیعی است. این یک داروی شهوت‌آور (ویاگرا) گیاهی است، به خصوص وقتی با دانه‌های زیره، جینسینگ، روغن زیتون یا هویج مخلوط شود. این ماده همچنین به تسهیل قاعدگی منظم زنان کمک می‌کند و علاوه بر این به بارداری کمک می‌کند.

عسل کنار پس از مخلوط شدن با دانه‌های هویج، به یک قرص شهوت‌زای طبیعی تبدیل می‌شود. اگر این عسل با جینسینگ، آجیل‌ها و گیاهان دیگر ترکیب شود، عملکرد آن به عنوان داروی ویاگرای گیاهی قوی‌تر از خودِ ویاگرا خواهد بود.

عسل کنار به عنوان یک ضدباکتری و ضدعفونی کننده

تحقیقات علمی در زمینه پزشکی کشف کرده است که عسل کنار اصل در مبارزه با باکتری‌های مقاوم که به سرعت گسترش می‌یابند، مؤثر است.

کارایی که عسل کنار برای از بین بردن باکتری‌ها دارد مستقیماً به قدرت آنتی‌باکتریال آن بستگی دارد. بدلیل وجود آنزیم‌های موجود در آن، حتی 100 بار رقیق شدن نیز قابلیت نابودی و توقف باکتری‌هایی آن را متوقف نمی‌کند.

عسل کنار برای سرطان

اعتقاد بر این است که سرطان استخوان‌ها و معده با موفقیت با عسل کنار قابل درمان است. این امر به ویژه هنگامی اتفاق می‌افتد که فواید درمانی عسل کنار با خواص قوی و درمانی دارچین ترکیب شود.

عسل کنار توانایی آنتی‌اکسیدانی دارد. برای خنثی کردن صدماتی که رادیکال‌های آزاد مسئول ایجاد آن هستند، مفید است. آنتی‌اکسیدان‌ها نقشی اساسی در تغییر روند پیری دارند. تحقیقات علمی در زمینه پزشکی نشان داده است که عسل کنار به ازای هر 100 گرم، 150 میلی گرم اسید اسکوربیک دارد و هرچه رنگ عسل تیره‌تر باشد، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن نیز بالاتر خواهد بود. بیماری‌هایی نظیر سرطان در صورت استفاده از عسل کنار (به عنوان روشی برای بهبود جامع) قابل درمان هستند.

توجه: سایر سرطان‌های قابل درمان با عسل کنار عبارتند از: لوزالمعده، تومور مغزی، سرطان پستان و سرطان کبد.

عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد

پیشگیری از بیماری از جمله مزایای بی‌شمار عسل کنار برای سلامتی است. این عسل به عنوان یک مکمل غذایی عالی برای تقویت سیستم ایمنی است. مطالعات نشان داده است كه عسل کنار یكی از مؤثرترین راه‌ها برای مقابله با آنفلوانزا در زمان همه‌گیری آن است. با توجه به اینکه این عسل سرشار از آنتی‌اکسیدان است و دارای خواص ضدعفونی کننده است، یک دفاع ایده‌آل در برابر ارگانیسم‌های مهاجم محسوب می‌گردد. با استفاده منظم، گلبول‌های سفید خون تقویت می‌شوند، که در نتیجه سیستم دفاعی بدن در مبارزه با باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها موثرتر عمل می‌کند.

شاید خواص عسل مانوکا نیز برای شما جالب توجه باشد.

خواص عسل کنار برای بهبود آرتروز

مخلوط کردن عسل کنار با آب گرم و افزودن پودر دارچین به آن‌ها منجر به ایجاد خمیری می‌شود که درد ناشی از آرتروز را در صورت ماساژ در ناحیه خاص ناراحتی کاهش می‌دهد. درد هنگام استفاده از این روش فقط در عرض چند دقیقه کاهش می یابد. اگر دو قاشق غذاخوری از عسل کنار با یک قاشق غذاخوری پودر دارچین در آب گرم مخلوط و این شربت به طور منظم در صبح و شب نوشید شود، احتمال بالایی در درمان آرتریت مزمن وجود خواهد داشت.

عسل کنار برای بهبود وضعیت قلب

خمیری که برای مقابله با آرتروز استفاده می‌شود همچنین می‌تواند روی نان قرار گیرد (جایگزین ژله یا مربا شود). اگر این ترکیب صبح‌ها به طور منظم خورده شود، کلسترول را کاهش می‌دهد. این ترکیب قابلیت عملکرد عروق را افزایش می‌دهد و از بروز حملات قلبی جلوگیری می‌کند. این روش همچنین عملکرد کلی قلب را تقویت کرده و ضربان آن را تقویت می‌کند.

یکی از چشمگیرترین فواید عسل کنار، توانایی آن برای جلوگیری از بیماری‌های قلبی و جلوگیری از حملات قلبی است. این عسل سطح کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و عروق را پاکسازی می‌کند. مصرف این عسل به عنوان یک روش پیشگیری در برابر حملات قلبی محسوب می‌شود و برای کسانی که در گذشته یک یا چند حمله قلبی داشته اند، مورد استفاده است. استفاده روزمره این عسل به افراد کمک می‌کند تا انعطاف‌پذیری در رگ‌ها را حفظ کنند که معمولاً به دلیل روند طبیعی پیری از بین می‌رود. علاوه بر این‌، با گردش خون خوب و انتقال خون بهتر، مشکلاتی مانند خستگی مزمن و از دست دادن نفس می‌تواند به حداقل برسد یا حتی برطرف شود.

جالب است بدانید که این ویژگی عسل کنار، جزء یکی از خواص عسل گون نیز می‌باشد.

عسل کنار برای مبارزه با خستگی

تحقیقات علمی اخیر نشان داده است که مقدار قند موجود در عسل کنار به هیچ وجه قدرت بدن را تضعیف نمی‌کند. در واقع، در عرض یک هفته می‌تواند نشاط بدن را افزایش دهد. مصرف نصف قاشق غذاخوری عسل کنار مخلوط با پودر دارچین در یک لیوان آب با بی‌حالی مقابله می‌کند. مطالعات آزمایشی انجام شده ثابت کرده است که افراد مسن قادر به عملکرد انعطاف‌پذیر بوده و هنگام افزودن این روش به زندگی روزمره، هوشیارتر هستند.  

خواص عسل کنار برای سالمندان

این عسل همچنین برای جلوگیری از تأثیرات زیبایی شناختی، جسمی و ذهنی افزایش سن بسیار مفید است. افراد مسن می‌توانند مقادیر کمتری از این عسل را در رژیم‌های غذایی خود بگنجانند تا درد آرتروز را تسکین دهد، سلامت مغز آن‌ها را تقویت کند، از قلب آن‌ها محافظت کرده و تحرک را حفظ کند. این محصول شگفت انگیز و بسیار قدرتمند تقریباً برای هر عضوی از خانواده چیزی در اختیار دارد.

سایر خواص عسل کنار در درمان

خواه با تهوع مربوط به آنفولانزای معده، مسمومیت غذایی یا یک سرماخوردگی فصلی مشترک روبرو شوید، می‌توانید از مزایای پزشکی عسل کنار بهره‌مند شوید. اگر با دارچین مخلوط شود و به صورت خوراکی مصرف شود، گرفتگی مزمن، سرفه، فشار سینوس و مجموعه‌ای از مشکلات دیگر را کاهش می‌دهد. عسل کنار همچنین به عنوان درمان کننده زخم معده و ضایعات مراقبت نشده در قسمت پایین دستگاه گوارش شناخته شده است. این امر آن را برای کسانی که از بیماری های کرون و سندرم روده تحریک پذیر یا IBS رنج می‌برند ایده آل می‌کند.

از همه مهمتر، به عنوان یک داروی کاملاً طبیعی، عوارض جانبی بالقوه خطرناکی را که از ویژگی‌های محصولات دارویی است که معمولاً برای درمان بیماری‌های گوارشی مزمن استفاده می‌شود‌، به همراه ندارد. در حالی که بسیاری از داروهای Chron خود به عنوان مسبب سرطان شناخته می‌شوند، افراد می‌توانند با استفاده از مزایای عسل کنار، تسکین مشابه و طیف وسیعی از بهبودهای طولانی مدت را داشته باشند.

برای کسانی که ضایعات زخمی در مری، سوزش معده مزمن و سایر مشکلات گوارشی دارند، این عسل راهی طبیعی و بسیار آسان برای جلوگیری از ناراحتی بعد از غذا فراهم می‌کند. از همه بهتر، استفاده از عسل کنار باعث کاهش علائم ریفلاکس اسید معده می‌شود، در نتیجه امکان بهبود طبیعی در تمام مناطق آسیب دیده فراهم می‌شود.

زخم‌های عفونی سطحی، عواقب ناشی از جراحی یا سوختگی نیز می‌توانند با این عسل برطرف شوند. چرخه‌های قاعدگی آسان‌تر می‌شوند و بهبودی پس از زایمان هنگام استفاده از عسل کنار افزایش می‌یابد.

خواص عسل کنار برای پوست

با اینکه خواص عسل برای پوست بطور عمومی اثبات شده است، این عسل کارایی ویژه‌ای در حوزه آرایشی و بهداشتی دارد. با توجه به اینکه میکروارگانیسم‌های مضر که مسئول جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید، جوش و سایر لکه‌ها هستند، این یکی از موثرترین و طبیعی‌ترین درمان‌های آکنه‌های مزمن و کیستیک است. با مخلوط کردن این عسل با دارچین آسیاب شده می‌توان خمیر موضعی ایجاد کرد و سپس می‌توان آن را یک شب روی ناحیه آسیب دیده قرار داد و صبح شستشو داد. فقط طی دو هفته می‌توان به نتایج قابل توجه و ماندگار دست یافت.

در انتها، برای اطلاع از خواص سایر انواع عسل می‌توانید به صفحه خواص عسل مراجعه نمایید.

4.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *