عسل واقعی MeliBio، ساخته شده بدون زنبور، به 75000 فروشگاه اروپایی می آید

[ad_1]

مصرف کنندگان اروپایی به زودی می توانند عسل واقعی را بدون بهره برداری از یک زنبور عسل مصرف کنند. به این دلیل که MeliBio، استارت آپ مستقر در کالیفرنیا که اولین عسل واقعی جهان را که بدون استفاده از زنبور ساخته شده است، رونمایی کرد، اخیراً از همکاری با Narayan Foods، بزرگترین تولیدکننده مواد غذایی ارگانیک و گیاهی پایدار اروپا خبر داده است.

از طریق این مشارکت، MeliBio در 75000 فروشگاه اروپایی با نام تجاری Better Foodie نارایان فودز در دسترس خواهد بود.

ماریو برومات، بنیانگذار و مدیر عامل نارایان فودز، در بیانیه‌ای می‌گوید: «به‌عنوان یک پلت‌فرم نوآوری مواد غذایی، نارایان فودز دائماً به دنبال محصولات جدید و پایداری است که بازار را متحول کند». «فقط با چشیدن عسل گیاهی خارق‌العاده MeliBio، می‌دانستیم که نوآوری را کشف کرده‌ایم که می‌تواند اثری متمایز در صنعت به جا بگذارد. ما بسیار هیجان زده هستیم که اولین عسل گیاهی جهان را به هر خانواده اروپایی بیاوریم و آن را به عنوان شیرین کننده مورد علاقه جدید معرفی کنیم.

VegNews.MeliBioVeganHoneyملی بیو

مصرف کنندگان اروپایی می توانند انتظار داشته باشند که عسل گیاهی MeliBio را در سال آینده در فروشگاه ها پیدا کنند و انتظار می رود عرضه آن در سه ماهه اول آغاز شود.

این خبر درست زمانی منتشر می‌شود که این استارت‌آپ 2.2 میلیون دلار دیگر به سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذاران جدید و فعلی اضافه می‌کند. در میان سرمایه‌گذاران جدید، بنیاد گرین‌باوم به رهبری جیم گرین‌بام، تهیه‌کننده اجرایی مستندهای وگان است. The Game Changers و دریایی.

MeliBio عسل واقعی بدون زنبور عسل می سازد

MeliBio که در سال 2020 تأسیس شد، از فناوری ثبت اختراع و تخمیر میکروبی برای ایجاد عسل واقعی از گیاهان و مواد طبیعی استفاده می کند، بنابراین زنبورها را از معادله خارج می کند.

محصول نهایی، Honey Without Bees، نه تنها ظاهر و طعم مشابهی با عسل دارد، بلکه دارای مزایای سلامتی یکسانی است و در کاربردهای آشپزی یک جایگزین آسان است.

MeliBio با کنار گذاشتن زنبورها از تولید عسل تجاری، راه را به سوی یک سیستم غذایی با پایه گیاهی مهربان‌تر هموار می‌کند که متکی به بهره‌برداری از حیوانات نیست.

VegNews.MeliBioVeganHoneyملی بیو

در تولید سنتی عسل تجاری، زنبورهای عسل به دلیل توانایی خود در گرده افشانی مورد سوء استفاده قرار می گیرند و در نهایت دچار انبوهی از عوارض سلامتی می شوند.

در طبیعت زنبورها با جمع آوری شهد از گیاهان گلدار عسل تولید می کنند. زنبورها پس از پرواز از گیاهی به گیاه دیگر برای جمع‌آوری شهد، به کندوهای خود برمی‌گردند و در آنجا ماده قندی را پس می‌گیرند، محتوای آب آن را کاهش می‌دهند و در نتیجه عسل تولید می‌کنند. این عسل در نهایت منبع تغذیه زنبورها است و منبع اصلی کربوهیدرات حشرات است.

با این حال، در تولید عسل تجاری، زنبورها از عسلی که برای تولید آن بسیار تلاش می کنند، محروم می شوند. به جای جمع‌آوری شهد از انواع گیاهان گلدار، زنبورها به مناطقی منتقل می‌شوند که تنها قادر به مصرف مواد مغذی یک محصول واحد هستند. آنها در معرض آفت کش ها هستند، دیگر به خواب زمستانی نمی روند، و به جای تکیه بر عسل برای مواد مغذی، با آب قند تغذیه می شوند – ماده ای بدون مواد مغذی.

علاوه بر قرار گرفتن در معرض آفت کش ها، زنبورها به دلیل پرورش انتخابی از بیماری بال نیز رنج می برند.

VegNews.MeliBioBaiaSFBAIA

دارکو ماندیچ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل MeliBio – که قبلاً در صنعت زنبور صربستان کار می کرد – با عواقب تولید تجاری عسل آشنا است و اکنون در تلاش است تا این صنعت را به طور کلی تغییر دهد.

مندیچ قبلاً به VegNews گفته بود: «من به کارهایی که در نقش‌های قبلی‌ام با زنبورها انجام دادم افتخار نمی‌کنم، اما خوشحالم که به‌عنوان یک متخصص در صنعت می‌دانم چگونه این صنعت قدیمی را تغییر دهم.

راه اندازی اروپایی آتی MeliBio تنها آخرین گام در ماموریت مدیر عامل برای تغییر صنعت است.

با هیجان فراوان عسل گیاهی نوآورانه MeliBio را به اروپا آوردم. مندیچ در بیانیه‌ای می‌گوید: ما مفتخریم که با نارایان فودز، یکی از معتبرترین تولیدکنندگان غذاهای پایدار اروپا، همکاری می‌کنیم تا محصولات خوشمزه و پایدار خود را برای اروپایی‌ها در همه جا ارائه کنیم.»

عسل بدون زنبورها دنیا را تغییر خواهد داد

با وجود راه اندازی تنها دو سال پیش، MeliBio در حال حاضر گام های مهمی برداشته و جوایز خود را در این راه جمع آوری کرده است.

همین سال گذشته، Honey Without Bees در فهرست معتبر TIME از 100 اختراع برتر سال 2021 نامگذاری ویژه ای به دست آورد. و امسال، عسل بدون زنبور عسل به عنوان SIAL Innovation Selection 2022، جایزه معتبر نوآوری مواد غذایی در اروپا، معرفی شد.

VegNews.Bees.BradWeaver.Unsplashبرد ویور/Unsplash

فراتر از جوایز، MeliBio با کاهش اتکای انسان به زنبورهای عسل به رشد جمعیت زنبورهای وحشی کمک می کند.

زنبورهای عسل که برای تولید عسل تجاری اهلی شده‌اند، به‌طور باورنکردنی سازگار هستند و می‌توانند شهد بسیاری از گیاهان گل‌دار را جمع‌آوری کنند. با این حال، زنبورهای وحشی به جمع آوری گرده از مجموعه های بسیار باریک گیاهان معروف هستند. هنگامی که زنبورهای عسل و زنبورهای وحشی برای گرده با هم رقابت می‌کنند، گرده‌ها متضرر می‌شوند و در نتیجه، گیاهان و پوشش گیاهی متکی به این جمعیت‌های وحشی نیز آسیب می‌بینند.

با فراوانی گونه‌های سالم و متنوع زنبورها، اکوسیستم‌ها می‌توانند رشد کنند. MeliBio با کاهش اتکای انسان به زنبورهای عسل، راه را به سوی جمعیت‌های زنبور سالم‌تر و فراوان‌تر و اکوسیستم‌های پررونق هموار می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *