درآمد گرده‌افشانی زنبورداران در آمریکا بدلیل خشکسالی در کالیفرنیا کاهش می‌یابد.

برخی از زنبورداران آیووا با بردن زنبورهای خود به کالیفرنیا برای گرده افشانی درختان بادام در زمستان درآمد بیشتری کسب می کنند، اما این کار به معنای واقعی کلمه با خشکسالی در ساحل غربی دیگر انجام نخواهد شد.

فیل ایبرت، 80 ساله، بنیانگذار ایبرت هانی، با عملیات در مونت ورنون و لینویل، گفت: «برخی از باغ های قدیمی در حال تخریب هستند. ما جایگاه خود را در آنجا از دست داده‌ایم و نمی‌دانم می‌توانیم جایگاه دیگری پیدا کنیم یا نه.»

جوزت لوئیس، مدیر ارشد علمی هیئت بادام کالیفرنیا، گفت کالیفرنیا که 80 درصد بادام جهان را تولید می کند، مدت هاست که برای گرده افشانی به زنبورهای عسل متکی بوده است، زیرا اکثر گونه های درخت بادام خود گرده افشانی نمی کنند.

زنبورداران کالیفرنیا حدود یک سوم زنبورها را برای گرده افشانی بادام تامین می کنند، اما از آنجایی که بادام در 25 سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است و از آنجایی که فرصت گرده افشانی تنها حدود یک ماه است، پرورش دهندگان بادام کالیفرنیا باید زنبوردارانی را از ایالت های دیگر استخدام کنند.

لوئیس به Cedar Rapids Gazette گفت: “این به طور فزاینده ای یک ویژگی جذاب برای زنبورداران بوده است.”

نه تنها پرورش دهندگان بادام حدود 200 دلار به ازای هر کلنی زنبور عسل برای فصل پرداخت می کنند، بلکه زنبورهایی که به گرده افشانی بادام کمک می کنند در فصل بسیار زودتر از زنبورهایی که در آیووا زمستان گذرانی می کنند، گرده و شهد دریافت می کنند.

ایبرت گفت: “فایده واقعی این است که وقتی زنبورها به خانه می آیند، جعبه ها پر می شوند.” این بدان معنی است که او می تواند کندو را برای تشکیل کلنی های بیشتر و افزایش تولید عسل تقسیم کند.

اما با گذشت سه سال از خشکسالی، طبق گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده که در ژوئیه منتشر شد، برداشت بادام کالیفرنیا در سال 2022، 11 درصد کمتر از سال گذشته برآورد شد، با عملکرد پیش بینی شده 1900 پوند در هکتار – که کمترین میزان از سال 2009 است.

لوئیس گفت: «تولیدکنندگان بادام در موقعیت دردناکی قرار دارند که هم منابع آبی محدودی داریم و هم اگر آب به دست آورید، قیمت بالاتر و همچنین هزینه های ورودی بالاتری را پرداخت خواهید کرد. «همه اینها در زمانی اتفاق افتاد که قیمت بادام واقعاً پایین بوده است، عمدتاً به دلیل مشکلات زنجیره تأمین».

NPR گزارش داد که قانون مدیریت پایدار آب های زیرزمینی کالیفرنیا، که در سال 2021 اجرایی شد، کشاورزان و سایرین را از پمپاژ بیش از حد آب از سفره های زیرزمینی منع می کند.

لوئیس گفت که این قانون و سایر نیروهای بازار باعث شده است که برخی از پرورش دهندگان بادام کالیفرنیا درختان را حذف کنند.

او گفت: «ما شاهد افزایش کوچکی در میزان حذف باغات بادام بودیم، احتمالاً در نتیجه خشکسالی. مناطق خاصی از ایالت وجود دارد که با محدودیت های طولانی مدت در مورد آب مواجه خواهند شد. در آینده، این چیزی است که ما همچنان مراقب آن خواهیم بود، زیرا وارد یک سال دیگر پر از سوددهی می شویم.”

جریب کمتر بادام به معنای نیاز کمتر به گرده افشان زنبور عسل است.

ایبرت ها زنبورهای عسل را در چهار سال گذشته به کالیفرنیا منتقل کرده اند و صدها کلنی را در ماه نوامبر یا دسامبر به باغ های بادام منتقل کرده اند تا زنبورها برای گرده افشانی بادام در فوریه و مارس آماده شوند.

اگر نتوانند جایی در کالیفرنیا پیدا کنند، ایبرت ها ممکن است زنبورهای خود را به تگزاس ببرند. ایبرت گفت که آنها در آنجا پولی دریافت نمی کنند، اما زنبورها شروع به گرده گرفتن در ژانویه در مقایسه با مارس یا آوریل در آیووا می کنند. در هر دو ایالت، ایبرت ها باید در ژانویه و اوایل فوریه برای تغذیه زنبورها و نگهداری کندوها بیرون بروند.

آدام ایبرت، یکی از پسران فیل، گفت: “هنوز در تلاش هستم تا آنها را به کالیفرنیا برسانم.” “گرده افشانی بادام بسیار خوب است.”

USDA این هفته اعلام کرد که یک نظرسنجی از کشاورزان را از سر می گیرد تا ببیند چه کسی از گرده افشان زنبور عسل استفاده می کند و هزینه آن چقدر است.

لوئیس گفت که داده‌های این نظرسنجی که در سال 2018 به دلیل محدودیت‌های بودجه وزارت کشاورزی آمریکا متوقف شد، به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا بودجه‌های خود را توسعه دهند و اسنادی را برای بیمه محصولات ارائه کنند.

این آژانس گفت که خدمات ملی آمار کشاورزی USDA پرسشنامه هایی را برای حدود 16000 تولیدکننده پست کرده است و بلافاصله شروع به جمع آوری داده ها خواهد کرد. گزارشی که در ژانویه منتشر می‌شود، شامل داده‌های بررسی‌های 2017 و 2022، از جمله هکتارهای گرده‌افشان پرداختی، قیمت هر هکتار، کلنی‌های مورد استفاده، قیمت هر کلنی و ارزش کل گرده‌افشانی در هر محصول خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *