استارت آپ Bee-io اولین عسل پرورشی جهان را معرفی کرد

آیا می دانستید که هدف اصلی عسل، تامین کربوهیدرات ها و سایر عناصر حیاتی مانند اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و آنتی بیوتیک های طبیعی برای زنبورها است؟ در واقع، بسیاری از وگان ها از عسل دوری می کنند زیرا تولید عسل صنعتی ممکن است برای زنبورها مضر باشد. بسیاری از وگان ها در میان زنبورداری و سایر دسته های پرورش حیوانات تفاوتی ندارند. بسیاری از زنبورداران تجاری از روش‌هایی استفاده می‌کنند که بر اساس استانداردهای وگان، غیراخلاقی هستند تا بتوانند درآمد خود را به حداکثر برسانند. گیاهخواران با رد عسل و سایر محصولات زنبور عسل از جمله لانه زنبور عسل، گرده زنبور عسل، ژل رویال و بره موم، اعتراض خود را به این شیوه های استثماری انتخاب می کنند.

با این حال، تیم Bee-io Honey، کسب‌وکاری که در سال 2021 تأسیس شد، با تولید عسل فرآوری‌شده، این کار را معکوس کرده است. عسل گیاهی آنها در آزمایشگاهی در پارک علمی Rehovot با استفاده از پروتئین زنبور عسل و شهد گیاهی ارگانیک تولید می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این شربت طلایی شگفت انگیز به خواندن ادامه دهید.

نیاز به عسل گیاهی

خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی عسل، آن را به منبعی عالی از بسیاری از اجزای تغذیه ای مانند ویتامین ها، مواد معدنی، کلسیم و آنتی اکسیدان ها تبدیل کرده است. مواد غذایی و محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی عسل مانند شیرین کننده ها و سرم ها نیز به ویژه در پی همه گیری COVID-19 مورد تقاضای زیادی قرار گرفته اند. با این وجود، هفت گونه زنبور، که اکنون توجه گرده افشان ها را به خود جلب کرده اند، در نتیجه کار زیادی برای انجام دادن دارند. علاوه بر این، از آنجایی که این گونه‌ها در اثر آفت‌کش‌ها، بیماری‌ها و تغییرات آب و هوایی از بین می‌روند، جایگزینی جمعیت‌های آن‌ها برای گونه‌های زنبور باقی‌مانده چالش‌برانگیزتر می‌شود. از این رو، عسل گیاهی نیاز امروزی است.

مفهوم منحصر به فرد Bee-io Honey

به گفته اوفیر دواش، مدیر عامل این استارت آپ نوآور، عسل پرورشی حاوی آنتی بیوتیک، آفت کش، مواد شیمیایی یا سم نیست. نیاز به استفاده از زنبورها را از بین می برد در حالی که تولید بر اساس تقاضا را مستقل از زمان سال، آب و هوا یا تغییرات آب و هوایی امکان پذیر می کند! پس از ادغام با شرکت شل وایت استون، این تجارت از ماه مه در بورس اوراق بهادار تل آویو تحت نام BHNY با ارزش بازار 11 میلیون دلار معامله می‌شود. Bee-io در حال حاضر دارای شش اختراع ثبت شده در ایالات متحده در رابطه با فرآیندها و فناوری های مختلفی است که در حال توسعه در عسل هستند.

بینشی از فرآیند نوآورانه آنها

علاوه بر انجام موفقیت آمیز آزمایشی که ویژگی های ضد باکتریایی پروتئین را نشان می داد، Bee-io در تولید پروتئین ژل رویال کشت شده در یک فرآیند تخمیر دقیق با استفاده از بیوراکتور به عنوان مرحله اولیه یا تولید انبوه موفق بود. آنها یک فناوری واقعا ویژه ایجاد کردند که آنها را قادر می سازد تا فرآیند تولید عسل واقعی را تکرار کنند. به گزارش دواش، آنها نیازی به استفاده از زنبورها ندارند زیرا می توانند با استفاده از تکنیک های تخمیر و بیوراکتورها در میکروب ها پروتئین بسازند.

زنبورهایی که از گل ها دیدن می کنند و شهد آنها را مصرف می کنند، معده منحصر به فردی دارند که قبل از قرار دادن آنها در معده همراه با شهد، آنزیم هایی در بدن تولید می کند. با شکسته شدن قندهای مختلف، عسل تولید می‌شود که زنبور عسل را پس از آن به داخل لانه زنبور باز می‌گرداند. به منظور ایجاد محصولی که تقریباً مشابه عسل واقعی باشد، این فرآیند را بازسازی می کنند [with plant nectar and protein from bees].

دواش می افزاید:

محتوای شهد در شکوفه‌های گیاه قهوه به‌طور باورنکردنی کم است. و فقط چند مکان برای پرورش قهوه استفاده می‌شود. در نتیجه، عسل قهوه زیادی تولید نمی‌شود. طبیعت حتی اگر تلاش کند نمی‌تواند به اندازه کافی ایجاد کند. با کمک فناوری‌های خود، ما می‌توانیم عسل عجیب و غریب را با قیمت مناسب به عموم مردم عرضه کنیم. ما کیفیت‌های منفی را که در حال حاضر در عسل طبیعی که از سوپرمارکت‌ها خریداری می‌کنیم حذف می‌کنیم، بنابراین عسل ما فقط جنبه‌های مثبت دارد.

به گزارش دواش، ما گیاهان و گل‌های مختلفی داریم که می‌توانیم از آنها بچینیم و می‌توانیم بدون استفاده از آفت‌کش‌ها، آنتی‌بیوتیک‌ها یا بوتولیسم عسل تولید کنیم. هدف این است که انواع محصولات عسل مانند عسل اسطوخودوس، عسل کامیلا و حتی عسل با طعم قهوه را به فروشگاه خود معرفی کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *