اولین واکسن جهان برای زنبورهای عسل رو به زوال توسط ایالات متحده برای استفاده مشروط تایید شد

یک شرکت بیوتکنولوژی این هفته اعلام کرد که وزارت کشاورزی آمریکا (وزارت کشاورزی) مجوز مشروط واکسن زنبور عسل را به آنها اعطا کرده است.

این واکسن سیستم ایمنی زنبور عسل را برای مبارزه با بیماری آمریکایی Foulbrood، یک بیماری مبتنی بر باکتری که به کلنی‌ها حمله می‌کند و توسط لارو Paenibacillus ایجاد می‌شود، تقویت می‌کند.

برای ذخایر غذایی ما حیاتی است، زنبورهای عسل توسط آمریکایی Foulbrood که تا به حال هیچ پادزهر ایمن یا پایداری نداشت، گرفتار شده‌اند. پیش از این، تنها روش درمانی برای این بیماری بسیار مسری سوزاندن زنبورها، کندوهای آلوده و تمام تجهیزات بود.

این محلول که توسط Dalan Animal Health ابداع شده است، حاوی نسخه غیرفعال باکتری Paenibacillus larvae است که غیر GMO است و در کشاورزی ارگانیک قابل استفاده است.

پس از مصرف آن توسط زنبورهای کارگر، واکسن به ژل رویال وارد می شود که به ملکه داده می شود. وقتی او آن را می خورد، قطعاتی از واکسن در تخمدان های او رسوب می کند.

پس از قرار گرفتن در معرض واکسن، لاروهای در حال رشد هنگام بیرون آمدن از تخم، مصونیت دارند.

دکتر آنت کلایزر، مدیرعامل Dalan Animal Health در بیانیه ای گفت: واکسن ما پیشرفتی در محافظت از زنبورهای عسل است که بر تولید غذا در مقیاس جهانی تأثیر می گذارد.

کندوی هوشمند نوآورانه شرکت برای نجات زنبورها از هرگونه خطر 80 میلیون دلار بودجه دریافت می کند

Trevor Tauzer، مالک زنبورستان Tauzer و عضو هیئت مدیره انجمن زنبورداران کالیفرنیا توضیح داد: “این یک گام هیجان انگیز برای زنبورداران است، زیرا ما به درمان آنتی بیوتیکی متکی هستیم که اثربخشی محدودی دارد و به زمان و انرژی زیادی برای اعمال کندوهای ما نیاز دارد.” .

اگر بتوانیم از عفونت در کندوهایمان جلوگیری کنیم، می‌توانیم از درمان‌های پرهزینه اجتناب کنیم و انرژی خود را بر سایر عناصر مهم حفظ سلامت زنبورهایمان متمرکز کنیم.»

پس از تحقیقاتی که اثربخشی این دارو را نشان داد، وزارت کشاورزی آمریکا مجوز مشروط خود را به مدت دو سال صادر کرد. دالان، که مقر آن در آتن، جورجیا – در مرکز نوآوری دانشگاه جورجیا است – واکسن را به صورت محدود بین زنبورداران تجاری توزیع خواهد کرد.

زنبورها یک “واکسن” جدید و نجات بخش دارند تا آنها را در برابر عوارض جانبی آفت مصون نگه دارد.

پیش‌بینی می‌کند این واکسن که در آیووا تولید می‌شود، در اواخر امسال در ایالات متحده برای خرید در دسترس باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *