چگونه یک کندوی زنبور عسل را به طور ایمن – بدون نیش زدن – جابه جا کنیم

در 50 سال گذشته، جمعیت زنبور عسل به دلیل بیماری، تغذیه نامناسب، قرار گرفتن در معرض آفت کش ها و موارد دیگر کاهش یافته است. با توجه به اینکه زنبورهای عسل عامل مهمی در اکوسیستم ما هستند، حفاظت و حفظ زیستگاه آنها بسیار مهم است.

بدیهی است که زنبورهای عسل همیشه کندوهای خود را در مکانی ایجاد نمی کنند که هم برای زنبورها و هم برای انسان مفید باشد. بنابراین، مهم است که کندو را بدون آسیب رساندن به خود یا زنبورها حرکت دهید.

نحوه جابجایی کندو زنبور عسل به روشی انسانی

بهترین راه استخدام یک متخصص است. پرسنل آموزش دیده ای هستند که با خیال راحت کندو را خارج کرده و زنبورها را به منطقه دیگری منتقل می کنند. البته برخی از شرکت‌های کنترل آفات تصمیم می‌گیرند زنبورها را بکشند که اصلا کار درستی نیست. استخدام یک متخصص بهترین گزینه است، زیرا به زنبورها اجازه می دهد در جاهای دیگر زندگی کنند و شما خطر گزیدگی را کاهش خواهید داد.

اگر به دنبال این هستید که خودتان این فرآیند را انجام دهید، سعی کنید از دود به عنوان روشی برای دور کردن زنبورها از خانه خود استفاده کنید. طبق گفته متخصصین، زنبورهای عسل نسبت به بو بسیار حساس هستند و ایجاد کمی دود ممکن است زنبورها را گمراه کند زیرا حشرات فکر می کنند آتش سوزی جنگل است. با این حال، پس از روشن کردن آتش دود در زیر کندو خودتان نیز به جایی محفوظ بروید، زیرا زنبورها هنگام تحریک، تهاجمی می شوند.

همانطور که در بالا ذکر شد، زنبورها حس بویایی قوی دارند. بنابراین، بوهای قوی مانند سیر ممکن است این حشرات را فراری دهد. برای تهیه، کافی است چند حبه سیر را له کنید و در یک بطری اسپری با آب ترکیب کنید. سپس، مخلوط را در اطراف لانه اسپری کنید که ممکن است به پراکندگی زنبورها کمک کند.

به غیر از سیر، زنبورها از نفتالین به دلیل بوی تندش خوششان نمی آید. بنابراین، یکی دیگر از روش های جایگزین برای از بین بردن کندو، آویزان کردن نفتالین در اطراف لانه است تا زنبورها را از بازگشت منصرف کند.

البته باید بدانید که تلاش برای دور نمودن زنبورها با بوی‌های قوی، قطعی نیست.

به این post امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *