راه‌حلی ابتکاری برای نجات زنبورها

وقتی به زنبورهای در حال مرگ فکر می کنیم، اغلب به آفت کش ها و در نتیجه کمبود غذا فکر می کنیم (که خود با تخریب محیط زیست انسانی مرتبط است). با این حال، یکی دیگر از عوامل مهم، انگل ها (مانند کنه های واروآ) هستند. هنگامی که یک نوجوان 16 ساله از کانکتیکات، به نام Raina Singhvi Jain، در مورد این انگل ها و کاهش جمعیت زنبورها مطلع شد، مأموریت خود را برای کمک به نجات زنبورها انجام داد. جین حتی از زمانی که متوجه شد آلرژی دارد (گزیدگی که باعث شد او به مدت دو هفته از کار خارج شود)، اهمیت آنها را درک می کرد و اکنون در 20 سالگی به توسعه فناوری برای کمک به مبارزه با انگل ها کمک کرده است.

جین دستگاهی به نام HiveGuard را ابداع کرد که به عنوان ورودی برای زنبورها عمل می کند. او گفت هنگامی که زنبورها از راه ورودی عبور می کنند، تیمول به بدن زنبور مالیده می شود، که باعث می‌شود کنه های واروآ را از بین ببرد، اما زنبور عسل سالم می مانند. در حالی که ما به تازگی از تلاش های او مطلع شدیم، جین چند سالی است که در مورد این ورودی ها صحبت می کند و حتی بودجه ای را برای کمک به گسترش این پروژه تامین کرده است.

از زمانی که روی این پروژه کار می کرد، شروع به کار کرد ملکه زنبور عسل، تجارتی که آنچه را که زنبورها در کندوهای خود می سازند می فروشد. در این وب‌سایت آمده است: «من عسل خام و ژل رویال را مستقیماً از کندو می‌گرفتم و آن را با زنجبیل و زردچوبه مخلوط می‌کردم تا یک شات ایمنی اکسیر ایجاد کنم، دستوری که از مادربزرگم نقل شده است.»

«نجات زنبورها» ممکن است برای کسانی که نمی خواهند به مسائل ناشی از انسان در طبیعت، مانند تغییرات آب و هوا توجه کنند، فقط یک شعار جذاب به نظر برسد، اما زنبورها (و نقش آنها به عنوان گرده افشان های پرسه زن) برای ما بسیار مهم است. نیز زندگی می کند بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، 75 درصد محصولاتی که میوه یا دانه هایی تولید می کنند که برای غذا استفاده می کنیم، به گرده افشان ها بستگی دارند. گرده افشان ها 35 درصد از زمین های کشاورزی جهان را تحت تأثیر قرار می دهند.

Jain 3D دستگاهی به نام HiveGuard را چاپ کرد و به عنوان ورودی برای زنبورها عمل می کند. او گفت CNN“هنگامی که زنبورها از راه ورودی عبور می کنند، تیمول به بدن زنبور می مالد، جایی که در نهایت غلظت آن کنه های واروآ را از بین می برد، اما زنبور عسل سالم می ماند.” 70 درصد از زنبورهایی که از ورودی عبور می کنند (ده ها بار در روز) این کنه های انگلی کشته می شوند. کشتن کنه‌های واروآ همچنین به مبارزه با زوال ناشی از انسان کمک می‌کند زیرا زنبورهای بدون کنه سلامت و ایمنی بهتری دارند. در حالی که ما به تازگی از تلاش های او مطلع شدیم، جین چند سالی است که در مورد این ورودی ها صحبت می کند و حتی بودجه ای را برای کمک به گسترش این پروژه تامین کرده است.

جین می‌گوید:

من عسل خام و ژل رویال را مستقیماً از کندو می‌گرفتم و آن را با زنجبیل و زردچوبه مخلوط می‌کردم تا یک شات ایمنی اکسیر ایجاد کنم، دستوری که از مادربزرگم نقل شده است.

«نجات زنبورها» ممکن است برای کسانی که نمی خواهند به مسائل ناشی از انسان در طبیعت، مانند تغییرات آب و هوا توجه کنند، فقط یک شعار جذاب به نظر برسد، اما زنبورها (و نقش آنها به عنوان گرده افشان ها) برای ما بسیار مهم است. بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، 75 درصد محصولاتی که میوه یا دانه هایی تولید می کنند که برای غذا استفاده می کنیم، به گرده افشان ها بستگی دارند. گرده افشان ها 35 درصد از زمین های کشاورزی جهان را تحت تأثیر قرار می دهند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *