واکسیناسیون زنبورها

زنبورداران به زودی می توانند گزینه جدیدی برای محافظت از کهیر در برابر یک بیماری ویرانگر داشته باشند: اولین واکسن برای حشرات.

در اوایل ماه جاری، وزارت کشاورزی ایالات متحده تأیید مشروط محصول جدیدی از شرکت بیوتکنولوژی Dalan Animal Health در جورجیا را صادر کرد که یک بیماری باکتریایی به نام American foulbrood را هدف قرار می دهد.

دیوید تارپی، پروفسور و متخصص توسعه زنبورداری در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، می‌گوید: این واکسن به معنای سنتی نیست – مصونیت با درمان ملکه ایجاد می‌شود، به این معنی که هیچ زنبوری در صف انتظار واکسن نخواهد بود.

ما از تارپی خواستیم که علم پشت این گزینه جدید و معنای آن برای زنبورداران را توضیح دهد.

چه چیزی در مورد تایید USDA مهم است؟

تارپی: من معتقدم که این اولین محصول ثبت شده در نوع خود برای حشرات است، زیرا تعداد کمی از حشرات “اهلیت‌شده” زیر چتر دامپزشکی USDA هستند. این بر اساس یک الگوی تحقیقاتی است که ابتدا بر روی سوسک‌ها، سپس بر روی سایر حشرات نشان داده شد تا در نهایت در زنبورهای عسل نشان داده شد، که نشان‌دهنده پرایمینگ ایمنی بین نسلی یا TGIP است.

این جایی است که مادری که در معرض یک عامل بیماری زا قرار می گیرد به نوعی ایمنی را از طریق تخمک ها منتقل می کند تا فرزندانش کمتر مستعد ابتلا به همان گونه از همان بیماری باشند. این یک دستکاری ژنتیکی یا تغییر دائمی نیست، اگرچه مکانیسم دقیق این اثر مادری ناشناخته است. تحقیقاتی که توسط این شرکت تأمین مالی و منتشر شده است، کاهش متوسط ​​(30 تا 50٪) در عفونت لاروهای تلقیح شده را در یک محیط آزمایشگاهی کنترل شده نشان می دهد. با این حال، در حال حاضر مشخص نیست که این موضوع چقدر به یک محیط واقعی تبدیل خواهد شد، اما درک ما این است که آزمایشات میدانی در حال حاضر در حال انجام است.

چگونه زنبورهای عسل را واکسینه می کنید؟

تارپی: زنبورداران محصول را – در اصل سلول‌های مرده باکتری عامل بیماری – را با «آب نبات ملکه» مخلوط می‌کنند، تقریباً فوندانت کیک که زنبورداران می‌توانند به کلنی‌ها بخورند، زیرا بخش عمده‌ای از رژیم غذایی آنها شکر است. کارگران سپس به ملکه غذا می‌دهند، که به نوبه خود تخم‌هایی را که او می‌گذارد آماده می‌کند تا این پرایمینگ ایمنی بین نسلی را داشته باشد.

چه چیزی باعث نابسامانی آمریکا می شود؟ برای کهیرهای عفونی چه اتفاقی می افتد؟ این بیماری نام خود را از کجا گرفته است؟

تارپی: توسط یک باکتری تشکیل دهنده هاگ به نام لارو پانی باسیلوس ایجاد می شود. به طور گسترده ای به عنوان مضرترین پاتوژن مولدین کلنی های زنبور عسل شناخته می شود زیرا بسیار مسری و ویرانگر است. این نام خود را از علامت اصلی گرفته است زیرا لاروهای مرده تجزیه می شوند و بوی بسیار قوی ایجاد می کنند – مانند جوراب های کثیف باشگاه که در یک کیسه Ziploc در یک روز گرم تابستانی در کامیون شما ذخیره می شود.

آیا می توان از این رویکرد برای سایر تهدیدات زنبور عسل استفاده کرد؟

تارپی: این امید است. این شرکت با تولید این محصول فعلی یک پاتوژن باکتریایی دیگر زنبور عسل (فولبرود اروپایی) و پاتوژن قارچی (چالک برود) را در خط لوله خود دارد. من به ویژه امیدوار هستم که این رویکرد برای بسیاری از پاتوژن‌های ویروسی که زنبورهای عسل با آن‌ها مواجه هستند مورد استفاده قرار گیرد، اما از آنجایی که آنها بسیار متفاوت از پاتوژن‌های باکتریایی هستند – و سیستم ایمنی حشرات به آنها پاسخ متفاوتی می‌دهد – قبل از این که این امر ممکن است تحقیقات بیشتری انجام شود، باید انجام شود. یک برنامه کاربردی مفید باشد

زنبورداران تجاری چگونه می توانند از واکسن سود ببرند؟

تارپی: زنبورداران از چند جهت سود خواهند برد. اول، آنها کمتر به آنتی بیوتیک ها برای کاهش بیماری ها وابسته خواهند بود، که این امر باعث کاهش بیشتر سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک و آلودگی عسل می شود. دوم، از آنجایی که آنتی‌بیوتیک‌ها فقط از هاگ‌زایی باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند – اسپورها را نمی‌کشد، فقط از آلوده شدن آنها جلوگیری می‌کند – تنها راه واقعی برای ریشه‌کنی این بیماری، کشتن زنبورها و سوزاندن این تجهیزات کندو است که منجر به خسارات اقتصادی هنگفتی می‌شود. زنبوردار

زنبورهای عسل چه نقش اساسی در گرده افشانی گیاهان دارند؟ چه تعداد از محصولات غذایی و فیبرهای ما به زنبور عسل یا گرده افشان دیگر نیاز دارند؟

تارپی: زنبورهای عسل گرده افشان اولیه حشرات حدود 100 محصول مختلف در ایالات متحده هستند که باعث افزایش عملکرد و میلیاردها دلار افزایش بهره وری اقتصادی می شوند. بدون زنبورهای عسل و سایر گرده افشان ها، ما تقریباً یک سوم چیزی که هر روز می خوریم، نخواهیم داشت، به ویژه تمام میوه ها، سبزیجات و آجیل هایی که یک رژیم غذایی سالم را تشکیل می دهند.

فاولبرود آمریکایی در کارولینای شمالی چقدر مشکل بزرگ است؟

تارپی: از آنجایی که خدمات بازرسی زنبور عسل وزارت کشاورزی و خدمات مصرف کننده در ایالت، کار بسیار خوبی را در حفظ سلامت جمعیت زنبور عسل کارولینای شمالی انجام می دهد، تعداد کلنی هایی با حشرات قابل تشخیص آمریکایی کمتر از 1٪ است. با این حال، این امر نادر نیست، زیرا شیوع بیماری می تواند برای زنبوردار مخرب باشد و به راحتی در داخل و بین عملیات قابل انتقال باشد.

چگونه تهدیدات زنبور عسل از جمله بیماری ها را رصد کنیم؟

شش بازرس زنبورستان تمام وقت در سراسر کارولینای شمالی وجود دارد که مورد غبطه اکثر ادارات کشاورزی ایالتی دیگر است. آنها به طور معمول به عملیات زنبورداری می روند تا آنها را از نظر علائم بیماری و سایر عوامل استرس زا بررسی کنند تا به حکیم در مورد گزینه های کنترل توصیه کنند.

زنبورهای عسل و سایر گرده افشان ها در ایالت ما با چه تهدیدهای دیگری روبرو هستند؟

تارپی: در زنبورهای عسل ما سه مشکل اساسی داریم:

  • انگل ها و پاتوژن ها، به ویژه کنه انگلی به نام Varroa destructor و بسیاری از پاتوژن های ویروسی که منتشر می کند.
  • استرس تغذیه ای، عمدتاً ناشی از از دست دادن زیستگاه و کمبود علوفه برای شهد و گرده است.
  • آفت‌کش‌ها، به‌ویژه حشره‌کش‌هایی که برای از بین بردن حشرات آفتی طراحی شده‌اند که اثرات نامطلوب بر حشرات مفیدی مانند زنبورهای عسل دارند.

هنگامی که صحبت از زنبورهای عسل مدیریت شده به میان می آید، هدف کلی این است که زنبورداری را پایدار کنیم و سطح بالای مرگ و میر کلونی را که هر ساله شاهد آن هستیم، به طور متوسط ​​حدود 40 درصد کاهش دهیم. با این حال، برای سایر گرده‌افشان‌ها، هدف حفاظت از زیستگاه و چشم‌انداز است، زیرا بیشتر آنها زنبورهای بومی منفرد و حیات وحش هستند که به طور فعال توسط زنبورداران مدیریت نمی‌شوند.

ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *