نجات زنبور عسل

ضرب المثلی در بین زنبورداران وجود دارد:

“با زنبور، می توانید از همه چیز استفاده کنید به جز وزوز.”

گرده افشانی زنبورها مسئول بیش از 15 میلیارد دلار محصول در سراسر جهان در هر سال است که از هر 3 لقمه غذا یک لقمه مستقیم یا غیرمستقیم با گرده افشانی زنبور عسل مرتبط است.

یک سوم غذای ما به گرده افشانی میوه ها، مغزها و سبزیجات توسط زنبورها و سایر حشرات وابسته است. تلفات گسترده کلنی های زنبور عسل در سال های اخیر یکی از دلایل اصلی نگرانی است. زنبورهای عسل با تهدیدات ناشی از بیماری، تغییرات آب و هوایی و شیوه های مدیریتی مواجه هستند.

از دست دادن کلنی های زنبور عسل در سال های اخیر یکی از دلایل اصلی نگرانی است. زنبورهای عسل با تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی و شیوه های مدیریتی مواجه هستند، اما یکی از بزرگترین عوامل استرس زا بیماری است. به طور خاص، کنه ای به نام واروآ.

زنبورهای عسل در کندوها زندگی می‌کنند که ویروس‌ها می‌توانند به سرعت در آنجا پخش شوند. یک ملکه کل کندو را اداره می کند. زنبورهای کارگر همگی ماده هستند و تنها زنبورهایی هستند که بیشتر مردم تا به حال در حال پرواز در خارج از کندو می بینند. آنها به دنبال غذا هستند، لانه زنبوری می سازند و از کندو محافظت می کنند.

زنبورهای نر طبقه سوم زنبورهای عسل هستند. چند صد زنبور نر در طول بهار و تابستان در هر کندو زندگی می‌کنند، اما برای ماه‌های زمستان که کندو به حالت بقا می‌رود، آنها را بیرون می‌اندازند.

وقتی به زنبور عسل فکر می کنید به عسلی که آنها تولید می کنند فکر می کنید، اما کارشناسان می گویند این یکی از کم اهمیت ترین چیزهایی است که آنها تولید می کنند. زنبورهای عسل همچنین با گرده افشانی گل ها، خدمات ارزشمندی را ارائه می دهند و به تولید مثل گل های وحشی کمک می کنند و به مزارع برای تولید محصول بهتر کمک می کنند.

امی وو که نماینده توسعه برنامه تخصصی ایالتی UF/IFAS در زنبورداری است به ما می‌گوید:

«زنبورها برای کشاورزی ما و برای غذاهایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی می‌بینیم بسیار مهم هستند.»

بسیاری از محصولات معمولی به گرده افشانی نیاز دارند تا نه تنها میوه دهند بلکه کیفیت آن را نیز بهبود بخشند. بنابراین اگر کندوهای عسل در نزدیکی خود دارید، به احتمال زیاد میوه بهتری خواهید داشت.

به این post امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *