بررسی اخیر نشان داد که زنبورهای عسل همچنان در حال کاهش هستند. این می تواند تولید محصول را خدشه دار کند

دین استریکلند جدا از شغل تمام وقت خود، روزانه از تقریبا 100 کلنی زنبور عسل مراقبت می کند. او برای اولین بار 15 سال پیش پس از تحقیق در مورد فواید سلامتی که عسل می تواند برای فرزندانش داشته باشد، زنبورداری را آغاز کرد.

استریکلند گفت: “من با خودم فکر کردم، “من می خواهم زنبوردار شوم – این خیلی پیچیده به نظر نمی رسد.” “این درست به خودی خود یک شوخی است، زیرا نگهداری از زنبورها به جز داشتن یک جعبه در حیاط خلوت، کارهای بیشتری دارد.”

استریکلند اکنون می‌داند که زنبورداری چقدر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، به‌خصوص که کلنی‌های زنبور عسل در سراسر آمریکا کاهش می‌یابد.

او رئیس انجمن زنبورداران شمال شرقی اوکلاهاما و یکی از معدود زنبورداران در این ایالت است که سالانه در نظرسنجی مدیریت و ضرر شرکت Bee Informed Partnership شرکت می کند.

امسال، نتایج اولیه این سازمان غیرانتفاعی نشان می‌دهد که زنبورداران تجاری در ایالات متحده حدود 39 درصد از کلنی‌های زنبور عسل خود را از آوریل 2021 تا آوریل سال جاری از دست داده‌اند. این افزایش نسبت به رکوردشکنی سال گذشته بیش از 50 درصد از کل کندوها است. اما علیرغم اینکه تلفات کندوها اندکی کاهش یافته است، دکتر ناتالی اشتاینهاور، هماهنگ کننده علمی و محقق این مشارکت، گفت که هنوز هم نرخ بسیار بالایی است.

از دست دادن گرده افشان ها

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده، کلنی های تجاری زنبور عسل هر سال حداقل 15 میلیارد دلار محصولات غذایی را گرده افشانی می کنند.

اشتاینهاور می گوید از آنجایی که زنبورهای عسل، یک گرده افشان غیربومی، برای مدت طولانی تحت مدیریت بوده اند، برخی آنها را دام می دانند. زنبورهای عسل اغلب در سراسر کشور برای گرده افشانی محصولات کشاورزی ضروری مانند بادام، سیب و زغال اخته حمل می شوند. به حداقل رساندن تلفات زنبورداران و اطمینان از سلامت کلنی های زنبور عسل برای تولید غذا بسیار مهم است.

اشتاینهاور گفت: « تا زمانی که تنوع گیاهان بومی را افزایش دهیم، باید به گرده‌افشان‌های حرفه‌ای که زنبورهای عسل هستند، تکیه کنیم.»

به این post امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *