زنبورهای عسل نسبت به 50 سال پیش عمر کوتاه‌تری دارند

طول عمر زنبور عسل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. تحقیقات جدید نشان می دهد که زندگی آنها امروز 50 درصد کوتاه‌تر از نیم قرن پیش است. این پژوهش در یک آزمایشگاه انجام شد و نشان داد که این افت به دلیل چیزی غیر از تغییر در شرایط محیطی است.

آنتونی نیرمن، نویسنده ارشد این مطالعه بیان می‌دارد: «زنبورهای عسل مهمترین گرده افشان ما هستند و مسبب امرار معاش بسیاری هستند. دانشجوی دپارتمان حشره شناسی دانشگاه مریلند همچنین می گوید:

“تحقیق در خصوص سلامت زنبور عسل، امنیت غذایی را بهبود می بخشد و به ما امکان می دهد به یکدیگر کمک کنیم.”

زنبورداران با گردش کلنی ها آشنا هستند زیرا زنبورها به طور طبیعی پیر می شوند و می میرند. اما در طول دهه گذشته، زنبورداران در ایالات متحده تلفات بیشتری را گزارش کرده اند. این بدان معناست که آنها مجبورند کلونی‌ها را بیشتر جایگزین کنند تا در تجارت بمانند.

کاوش در مورد علت این اتفاق، محققان را به بررسی عوامل استرس زای محیطی زنبورها، انگل ها، تغذیه، بیماری ها و قرار گرفتن در معرض آفت کش ها سوق داده است. اما این مطالعه نشان می‌دهد که کاهش طول عمر ممکن است به شرایط محیطی مرتبط نباشد و در عوض ژنتیک در آن نقش داشته باشد. این یافته ها در مجله Scientific Reports منتشر شد.

مطالعه گذشته

Nearman اولین بار هنگام کار بر روی مطالعه ای در مورد پروتکل های استاندارد شده هنگام مراقبت از زنبورهای بالغ در آزمایشگاه از کاهش طول عمر آگاه شد. نیرمن در حال بررسی اثرات مکمل‌سازی غذای زنبورها با آب بود که متوجه شد مهم نیست که زنبورها با چه چیزی تغذیه می‌شوند، میانگین طول عمر زنبورهای در این آزمایش نصف زنبورهای در شرایط مشابه در دهه 1970 بود. آنها قبلا 34.3 روز زندگی کردند و اکنون 17.7 روز.

نیرمن می‌گوید: «در حال نوشتن مقاله‌ای روی یک آزمایش آزمایشگاهی جداگانه بودم که متوجه شدم زنبورهای موجود در برخی از مقالاتی که به آنها اشاره می‌کردم طول عمر بسیار بیشتری نسبت به آنها در آزمایش من داشتند. از آنجا، من داده‌های طول عمر را در تمام آزمایش‌هایی که می‌توانستم پیدا کنم، جمع‌آوری کردم. زمان تا حد زیادی قوی‌ترین رابطه با کاهش طول عمر بود، که واقعاً می‌گوید چیزی در طول زمان تغییر کرد، اما ما نمی‌دانیم چه چیزی.» آنها پرسیدند که آیا بین کاهش طول عمر و میزان تولید عسل همبستگی وجود دارد یا خیر. و آنها دریافتند که طول عمر کوتاه تر به کلنی های از دست رفته بیشتر تبدیل می شود.

بودن در آزمایشگاه با بودن در یک کلنی یکسان نیست، اما سوابق نشان می دهد که زنبورهای کلنی عمری مشابه زنبورهای آزمایشگاهی داشته اند. مطالعات قبلی نشان داد که در دنیای طبیعی، عمر کوتاه‌تر زنبور عسل با زمان کمتری برای جستجوی غذا و تولید کمتر عسل مطابقت دارد. این مطالعه با نرخ گردش مالی کلونی ارتباط برقرار کرد.

این تیم بررسی کردند که کاهش 50 درصدی طول عمر در عمل زنبور عسل چه اثری خواهد داشت. زیان حدود 33 درصد بود. این مشابه با میانگین نرخ ضرر سالانه 40٪ است که توسط زنبورداران در 14 سال گذشته گزارش شده است.

نیرمن می‌گوید:

مطمئن نیستم که بگویم یافته‌ها نگران‌کننده هستند، زیرا آنها فقط توضیحی ممکن برای آنچه قبلاً اتفاق افتاده است ارائه می‌دهند. من می گویم این تحقیق مهم است زیرا نتایج به شدت نشان می دهد که چرا کلنی های بیشتری در طول سال ها از بین رفته اند. با این حال، آنها چیزی که باعث گم شدن آنها شده است را پیشنهاد نمی کنند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *