“زنبورها جهان را متحد می کنند”

[ad_1]

“زنبورها جهان را متحد می کنند” شعار چهل و هفتمین کنگره بین المللی زنبورداری Apimondia است که بین 24 تا 28 اوت امسال در مرکز کنگره استانبول برگزار می شود. این کنگره زنبورداران جهان، متخصصان صنعت عسل، دانشمندان، تاجران عسل، مؤسسات و سازمان‌های عمومی، و همچنین متخصصان زنبوردرمانی، زیست‌شناسی زنبور عسل و اقتصاد زنبورداری را گرد هم می‌آورد تا در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله زنبورداری برای توسعه روستایی، زنبور عسل بحث و گفتگو کنند. سلامت، گرده افشانی و فلور زنبور عسل، تکنولوژی و کیفیت زنبورداری.

class=”cf”>

در زبان ترکی اصطلاح Arı gibi çalışmak وجود دارد که به معنای واقعی کلمه به معنای کار کردن مانند زنبور عسل است، برای بیان کار بسیار سخت، تقریباً بی وقفه برای رسیدن به هدف. به نظر می رسد که زنبورها در تلاش بی پایان خود برای ساختن شانه زنبور عسل، پر کردن شانه با عسل، تهویه شانه برای تبخیر آب اضافی در عسل، سپس مهر و موم کردن شانه ها و غیره تلاش می کنند. زندگی کندو بسیار شلوغ است، زنبورها داخل و خارج می شوند و بی وقفه کار می کنند. برای آن هم تعبیری داریم. وقتی در مورد یک مغازه یا مکانی صحبت می کنیم که تجارت بسیار خوبی انجام می دهد، مکانی که بسیار شلوغ و شلوغ است، می گوییم “Arı kovanı gibi” یعنی شلوغ مانند کندوی زنبور عسل. در فرهنگ ترکی، زنبورها برخلاف سایر حشرات، حیواناتی پاکیزه در نظر گرفته می‌شوند که در چرخه زندگی نقش دارند و به دلیل تولید عسل، که منبع اصلی شیرینی است که قدرت و انرژی می‌دهد، قابل احترام هستند. عسل همیشه یک غذای سالم در نظر گرفته می شود. بسیاری از مردم بر این باورند که یک قاشق اول صبح، سلامتی و طول عمر شما را تضمین می کند. وقتی از یک فرد مسن در مورد راز سنش سوال می شود، این راز اغلب به اندازه یک قاشق عسل محلی هر روز صبح می آید. از آنجایی که زنبور برای جمع آوری شهد، اکسیر طبیعت، به سراغ همه گل ها می رود، اعتقاد بر این است که عسل تقریباً دارای قدرت های ماوراء طبیعی است، رازهایی که ما هرگز نمی توانیم واقعاً کشف کنیم. به همین دلیل است که بسیاری از درمان های عامیانه عسل را به عنوان یک عنصر کلیدی شامل می شود.

عسل تنها عنصر جادویی در دنیای زنبورها نیست. وظیفه زنبور فقط به تولید عسل محدود نمی شود. هر زنبور برای حمایت از گرده افشانی بسیاری از گونه های گیاهی با جمع آوری هرچه بیشتر گرده به منظور رشد کندوهایشان کار می کند، اما این به افزایش بهره وری گیاهان به طور کلی کمک می کند. برای بسیاری از غذاهایی که سر سفره ما می آید؛ ما باید از زنبورها سپاسگزار باشیم 80 درصد گیاهان و درختان گلدار به لطف گرده هایی که زنبورها حمل می کنند تولید مثل می کنند. به لطف گرده افشانی، عملکرد و طعم سبزیجات و میوه ها افزایش می یابد. “بدون زنبورها، نه گیاه، نه موجود زنده، نه مردم وجود خواهد داشت!” شعار Balparmak، یک شرکت تولیدکننده/تجار پیشرو عسل، حامی پلاتین کنگره Apimodia است. اوزن آلتیپارمک، رئیس هیئت مدیره Balparmak می گوید: “ما به داشتن اپیموندیا در استانبول افتخار می کنیم” و می افزاید: “بزرگترین آرزوی ما برای عسل ترکیه این است که ارزشی را که شایسته آن در بازارهای جهانی است ببینیم” و توجه را به اهمیت زنبورداری بین المللی جلب می کند. کنگره توسعه صنعت در کشور ما. در سال‌های اخیر، تولید عسل با تغییرات اقلیمی، بیماری‌ها و بلایای طبیعی مانند آتش‌سوزی و سیل که آینده عسل، زنبور عسل و حرفه زنبورداری را تهدید می‌کند، دچار مشکلات بزرگی شده است. این کنگره به موضوعاتی مانند آینده زنبورداری پایدار و حفاظت از موجودیت زنبور عسل به عنوان یکی از مهمترین عناصر اکوسیستم و تحولات علمی و فناوری در این بخش خواهد پرداخت. Altıparmak می گوید: “ما به زنبور عسل و زنبورداران خود اهمیت می دهیم که مهمترین عناصری هستند که تداوم اکوسیستم را تضمین می کنند. تغییرات آب و هوایی، بقایای آفت‌کش‌ها و استفاده از آفت‌کش‌ها خطری جدی برای زنبورها به همراه دارد. زنبورداران وظایف مهمی مانند قرار دادن زنبورها در مکان مناسب در زمان مناسب، محافظت از آنها در برابر بیماری ها، آماده سازی آنها برای زمان شهد با رشد قوی، دور نگه داشتن زنبورها از محل استفاده از آفت کش ها، جلوگیری از بیماری های زنبور عسل و تامین یک محیط بهداشتی همه اینها محتوای آموزش فنی را تشکیل می دهند. ما همچنین در تلاش هستیم تا با آموزش تکنیک های مدرن زنبورداری در آکادمی زنبورداری بالپرمک، جوانان و زنان را به حرفه زنبورداری بیاوریم.

همه چیز در دنیای عسل خیلی شیرین نیست. از آنجایی که عسل دارای چنین ارزش گرانبهایی در سلامت انسان است، ارزش تجاری قابل توجهی نیز دارد. به ناچار تقلب با عسل یکی از مهم ترین موضوعات در دنیای عسل و زنبورداری است. جلوگیری از افزایش تقلب در مشاغل عسل دشوار است، زیرا تشخیص تقلب حتی با آزمایش‌های پیچیده دشوار است. دستیابی به عسل طبیعی و خالص برای مصرف کنندگان دشوارتر می شود. مرکز تحقیق و توسعه بالپارمک روش جدیدی را اجرا کرده است که وجود شربت برنج قهوه ای را در عسل تشخیص می دهد. عسل بدلی معمولاً با شربت ذرت، شربت چغندر و شربت برنج سفید تهیه می‌شود، اما قبلاً روش‌ها و آزمایش‌های خاصی برای تشخیص افزودن شربت‌های گیاهی در شناسایی عسل تقلبی ایجاد شده بود. با این حال، هیچ روشی وجود نداشت که بتواند وجود شربت برنج قهوه‌ای را که رنگ آن بیشتر شبیه عسل است و در بازار بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، اثبات کند. در نتیجه مطالعات فشرده تحقیق و توسعه، بالپارمک توانست مؤلفه‌ای را که نشانگر شربت برنج قهوه‌ای در عسل است، تعیین کند که برای آن یک درخواست ثبت اختراع برای این روش که برای اولین بار در جهان است، ثبت کرد. این روش در یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان به نام “LWT Food Science & Technology” منتشر شد و وارد ادبیات جهانی شد. در کنگره آپیموندیا تمامی جزئیات روش با شرکت کنندگان در میان گذاشته می شود. نکته آخر، موضوع دیگری که مطرح خواهد شد، آینده عسل کاج خواهد بود، ترکیه با تولید تقریبا 90 درصد از کل عسل کاج جهان که به طور جدی تحت تاثیر آتش سوزی جنگل های گذشته قرار گرفته است، تولید کننده اصلی در جهان است. سال زنبورها آینده ما هستند، بنابراین هرکسی که به زنبورداری علاقه دارد و عاشق عسل است، مراقب زنبور عسل و Apimondia باشد!

class=”cf”>

https://www.apimondia.org/congress-2022.html

class=”cf”>

چوب پنبه هفته: Kalecik قبلاً یک شهر خواب آلود تقریباً فراموش شده، منطقه ای از آنکارا، تقریباً 70 کیلومتری شمال شرق از مرکز شهر بود. تاریخچه این شهر به هیتی ها یا حتی قبل از آن تقریباً به 4000 سال قبل از میلاد برمی گردد، و اگرچه در زمان عثمانی یک شهر تجاری فعال باقی ماند، شهر بعدها به دلیل کاهش صنعت انگور به دلیل بیماری فیلوکسرا، درخشش خود را از دست داد. در دهه 1970 بود که پروفسور دکتر Sabit Ağaoğlu، محقق صنعت انگور از دپارتمان کشاورزی دانشگاه آنکارا، مطالعه ای را برای محافظت از انگور قرمز مایل به سیاه شهر، معروف به Kalecik Karası، معروف به سیاه Kalecik، آغاز کرد و در نهایت، انگور افسانه‌ای بلند شد و به یکی از مهم‌ترین انگورهای محلی بومی در صنعت شراب‌سازی ترکیه تبدیل شد، که اکنون نه تنها در کالجیک رشد می‌کند، بلکه به مناطق عمده تاکستان‌ها از منطقه Güney در دنیزلی تا کاپادوکیه گسترش یافته است. آنهایی که در آنکارا هستند خوش شانس هستند! در 27 آگوست، رویداد Kalecik Karası برگزار می‌شود که شامل حدود 70 شراب از حباب‌های ساخته شده با متود ترادیتونل، شراب‌های سفید، رژگونه و رز تا قرمزهای تک رنگ است. Aağaoğlu نیز در آنجا حضور خواهد داشت و مسترکلاس ها توسط پروفسور دکتر Ertan Anlı (به زبان ترکی) و Serhat Narsap (به انگلیسی، متخصص شراب ساکن لندن که بنیانگذار TWC، Turkish Wine Challenge) است، برگزار خواهد شد. در طول یک روز می‌توانید تمام KKهای موجود در بازار را در یک مزه کردن دور هم بچرخانید و بنوشید و با تولیدکنندگان ملاقات کنید. فرصتی عالی برای دانستن همه چیز در مورد انگور، یک لذیذ قرمز یاقوتی با بدن متوسط. این رویداد از ساعت 11:00 تا 17:00 در هتل لیتای برگزار می شود و هزینه بلیط آن 550 لیر ترکیه است که در https://kkankara.com/ موجود است.

آیلین اونی تان،

[ad_2]

به این post امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *